ایرنا نوشت: دفتر نماینده ترکمن در پارلمان عراق در بیانیه ای روز یکشنبه اعلام کرد که 'نیازی معمار اوغلو' نماینده ترکمن در پارلمان عراق به همراه فرزندش در منطقه 'طوزخورماتو' از توابع استان صلاح الدین در 70 کیلومتری جنوب کرکوک مورد تعرض جانی قرار گرفت و به همراه فرزندش زخمی شد.

 دفتر نیازی معمار اوغلو در بیانیه ای افزوده است که منزل شخصی او در شهر طوزخورماتو شامگاه دیشب شنبه در معرض اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و باعث زخمی شدن وی و قطع دست یکی از فرزندانش شد.

شهر طوزخورماتو که از دو قومیت ترکمن و کرد تشکیل شده از جمعه شب گذشته شاهد تنش هایی بین این دو قومیت است که در پاره ای از این تنش ها منجر به درگیری با سلاح های گرم شده است.

در حالی که اربیل به طور یکجانبه اصرار دارد که طوزخورماتو را ضمیمه اقلیم کردستان عراق کند اما ترکمن ها و سایر قومیت ها و اقلیت های دینی و مذهبی در این شهر اعلام کرده اند که مایل به ماندن تحت سلطه دولت مرکزی عراق هستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    12 5
    بکل کرکوک تورکمن و عرب نشین هستش کوردها تو طی دو سال توسط بارزانی وارد این شهر شدن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 0
    بارزانی از یک طرف اعلام میکند که با همه پرسی به انی نتیجه رسیده که از عراق جدا شود ولی از طرف دیگر بزور شهرهایی که کرد نشین نیستن هم بزور می خواهد به اقلیم ملحق کند