۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳

دیروز در لیگ برتر مردم شهر جم را دیدیم که با اتوبوس برای حمایت از تیم شهر خود تا اصفهان رفتند و مقابل یکی از تیم‌های مدعی، پیروزی بزرگ صدرنشین شگفتی‌ساز لیگ برتر را جشن گرفتند و در جام حذفی مردم قائمشهر را داشتیم که در حجمی چند ۱۰ برابر جمی‌ها با اتوبوس و قطار و اتومبیل‌های شخصی برای حمایت از نساجی به تهران آمدند و اگرچه مطابق توقع و انتظار اهالی فوتبال به استقلال باختند اما قطعاً تا هفته‌ها درباره این حضور یکپارچه‌شان حرف زده خواهد شد. کلیدواژه هر دو سفر و هر دو حضور هم فوتبال بود، همان که خیلی‌ها هنوز بازی‌اش می‌پندارند و جدی‌اش نمی‌گیرند!

آن‌هایی که دغدغه سالم‌سازی نسل جوان را دارند، آنها که نگران امروز و آینده این جوانان هستند، صادقانه بگویند کدام پدیده غیر از فوتبال می‌تواند تا این حد و به این حجم، نسل جوان را از انحراف و بزه و اعتیاد و ناهنجاری دور نگه دارد؟
اگر خارج از شعار و فراتر از دایره حرف، دنبال سلامت نسل جوان باشیم، نباید از فوتبال بترسیم و باید از رونق دوباره فوتبال، پر شدن ورزشگاه‌ها و افزایش اشتیاق نسل جوان به تماشای فوتبال استقبال کنیم. هیچ چیز به اندازه فوتبال نمی‌تواند این شور را ایجاد کند و این همه جوان را در عصر یک روز تعطیل که می‌تواند بدترین تایم ممکن برای انحراف جوانان بیکار و گرایش آنها به منکر باشد، از آلودگی دور نگه دارد.
این جادوی فوتبال را ببینیم. به همان اندازه که دیروز مردم ایران دیدند و فهمیدند مردم جم با صدرنشینی تیم‌شان در لیگ برتر چه عشقی می‌کنند و مردم قائمشهر، این شهر خسته شمالی از حمایت تیم محبوب شهرشان چه لذتی می‌برند، شما هم ببینید که با فوتبال چگونه می‌توان میان نسل جوان و آلودگی‌ها دیوار کشید... نگران هزینه‌های فوتبال نباشید، اگرچه برخی ریخت‌وپاش‌ها «سم» است و برخی پرداختی‌های بی‌حساب و کتاب، از ستاره‌های فوتبال ما، متأسفانه یک عده جوان خوشگذران و خطرناک می‌سازد اما اگر همین هزینه‌ها در مسیری درست برای فوتبال خرج شود، حکم سرمایه‌گذاری را دارد و سودش هم داشتن یک نسل جوان سالم و پویاست؛ نسلی که انرژی‌اش را در باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها تخلیه می‌کند.

* این یادداشت در ستون حرف‌آخر دوشنبه ۱ آبان روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =