جزییات تألیف کتب‌ جدید پایه‌دوازدهم/ ورود کتابی ویژه جهت «مدیریت خانواده»

ایسنا نوشت: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جزئیات استقرار پایه دوازدهم در سال آینده را تشریح و از ورود کتاب "مدیریت و سلوک خانواده" به برنامه درسی پایه دوازدهمی‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان گفت: بر این اساس ضمن بازتالیف کتب موجود، کتب جدید هم وارد برنامه آموزشی می شوند که از جمله آنها می توان به کتاب "مدیریت و سلوک خانواده" اشاره کرد. البته عنوان این کتاب هنوز قطعی نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره موضوع کتاب مدیریت و سلوک خانواده گفت: موضوع این کتاب، خانواده است و به آموزش جوانان در آستانه ازدواج می پردازد. به این ترتیب دانش آموزان ما که فارغ التحصیل می شوند و می‌خواهند ازدواج کنند از طریق این کتاب با اصول مدیریت خانواده آشنا خواهند شد.

محمدیان ادامه داد: علاوه بر این طی دو سال اخیر چند عنوان کتاب جدید تولید کرده بودیم که بخشی از آنها اعم از مدیریت تولید، کتاب هنر و تفکر و سواد رسانه‌ای، انتخابی بود.

وی درباره سختی ها و پیچیدگی های تالیف کتب جدید برای پایه دوازدهم عنوان کرد: در پایه دوازدهم برخی دانش آموزان رشته فنی وارد بازار کار می شوند و برخی دیگر به دانشگاه می روند. باید پیش نیازهای لازم را احصا کنیم به نحوی که هم به تکمیل مباحث قبلی کمک کند و هم دانش آموزان را برای ورود به آینده آماده کند؛ لذا با پیچیدگی هایی مواجهیم و امیدواریم در فرایند آماده سازی متون و منابع از نظرات مختلف استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از دو سال گذشته تجربه جدید اعتبار سنجی و نظرخواهی از معلمان مجرب در استان ها را داشتیم. امسال این طرح را وسعت می‌بخشیم و علاوه بر مولفان از صاحب‌نظران موضوعی هم نظرخواهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برای هر کتاب جدید التالیف از بیش از 50نفر نظرخواهی کردیم عنوان کرد: در پایان هر کتاب جدید اسامی آنها قید شده است. اگر بتوانیم از صاحب‌نظران موضوعی اعم از معلمان، دانشگاهیان و خبرگان رشته استفاده کنیم یک گام به جلو می‌رویم. البته مطالعات زمینه ای نیز انجام می‌شود و نیازهای جدید و رو به رشد را نیز در کتب می‌گنجانیم.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =