ایسنا گزارش داد: رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به وضعیت استاندارد موتورسیکلت‌های موجود اعلام کرد: یک موتورسیکلت کاربراتوری چهار برابر یک خودرو ایجاد آلودگی می‌کند.

نیره پیروزبخت ، با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها باید با استانداردهای روز اروپا تولید شوند، اظهار کرد: مبنای استاندارد ما، استاندارد روز اروپاست که در آن همه موتورسیکلت‌ها باید انژکتوری باشند. یعنی آنچه در مصوبه ریاست جمهوری نیز به آن اشاره شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت موتورسیکلت‌های ترددکننده در سطح شهر تصریح کرد: اکثر موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند کاربراتوری هستند که هم اجازه مسافرکشی دارند و هم باربری که بیشترین آسیب را به وضعیت هوای شهرها وارد می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه با تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری مخالف است، بیان کرد: سازمان ملی استاندارد اجازه تایید نو به موتورهای کاربراتوری را نمی‌دهد و هم‌راستا با دولت با آنها برخورد خواهد کرد.

 در کمیته آلایندگی به دستور رییس جمهوری فرصتی تعیین شده که موتورسیکلت‌ها تا سال آینده از کاربراتوری به انژکتوری تبدیل شوند. در این میان سازمان ملی استاندارد نیز به دنبال این است که استانداردهای موجود در مورد موتورسیکلت‌ها ارتقاء یابد و  در این راستا مانند خودرو تایید نو داشته باشند که در این راستا در مورد موتورسیکلت‌ها دو مساله وجود دارد که یکی از آنها آلایندگی و دیگری ایمنی است.

 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدوری A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    0 0
    بله هم اطلاع رسانی کنید و هم فرهنگسازی و بعد هم با شدت اجرای قانون را پیگیری کند. در وهله ی اول اگر تولید کنندگان تغییر نوع تولید به انژکتوری و الکتریکی بدهند و جلوی تولید کاربراتوری گرفته بشود. اگر تولید کنندگان تمکین نمی کنند واردات موتور سیکلتهای انژکتوری را در دستور کار قرار دهند تا سریعتر مشکل الوگی هوای کلانشهر ها مهار بشود.