۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲

اوباما در این پیام تبریک به اسرائیلی ها برای تلاش آمریکا برای تامین منافع آنها اطمینان خاطر داد.

هنوز ماه آوریل به پایان نرسیده و کمتر از 20 روز دیگر به یوم النکبه که روز تشکیل اسرائیل نامیده می شود مانده است اما کاخ سفید پیش از موعد به استقبال آن رفته و برای این رژیم تبریک ارسال کرده است.

برخی از منابع خبری با اشاره به روز چهاردهم ماه می، از پیام تبریک باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل به مناسبت سالروز شصت و یکمین سال استقلال آن (که فلسطینی ها از آن به عنوان یوم النکبه اشغال فلسطین در سال 1948 یاد می کنند) خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که اوباما شصت و یکمین سالروز استقلال اسرائیل را تبریک گفت و متعهد شد که برای تحقق منافع دوجانبه اسرائیل و آمریکا تلاش کند.

اوباما در این پیام تبریک به اسرائیلی ها برای تلاش آمریکا برای تامین منافع آنها اطمینان خاطر داد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: در سال 1948 و بعد از گذشت چند دقیقه از اعلام استقلال اسرائیل، آمریکا اولین کشوری بود که آنرا به رسمیت شناخت.

بر اساس این بیانیه، پیوستگی عمیق و رابطه دوستی بین آمریکا و اسرائیل همچنان به قوت خود باقی مانده است و به مانند همیشه بدون تغییر و محکم است.

کاخ سفید همچنین در این بیانیه افزود که رئیس جمهور به همکاری خود با اسرائیل برای پیشرفت منافع مشترک از جمله تحقق صلح فراگیر در خاورمیانه، اطمینان از تامین امنیت اسرائیل و تقویت روابط دوجانبه در طول ماهها و سالهای آتی ادامه خواهد داد.

اسرائیل که خود را برای جشن 61 سالگی آماده می کند از روز گذشته اقدام به  پربایی مراسمهایی کرده است و  صبح دیروز در کوه هرزل در بیت المقدس مشعلهایی را به نشانه گرامیداشت روشن کردند.

رژیم صهیونیستی هرساله در 14 می مراسمی با حضور شخصیتهای داخلی و مقامهای کشورهای خارجی به مناسبت گرامیداشت سالروز استقلال برگزار می کند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =