۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه از ثبت جهانی عهدنامه مالک اشتر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور با اشاره به فعالیت‌های بنیاد نهج‌البلاغه در بخش بین‌الملل اظهار داشت: ترجمه بخش‌هایی از نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف از فعالیت‌های این بنیاد است. یکی از بخش‌های مهم نهج‌البلاغه عهدنامه مالک‌ اشتر بوده که دنیای امروز تشنه و نیازمند مطالب ارزشمند و ناب آن است. دست استعمار و دشمنان اسلام نمی‌خواهند این سخنان ارزشمند و کارآمد در دنیا منتشر شود.

وی با اشاره به محتوای غنی و ارزشمند این عهدنامه عنوان کرد: این عهدنامه حاوی بیانات و مطالب ارزنده و کارآمد امیرالمومنان(ع) در ارتباط با شیوه حکومتداری، برخورد با مردم و طبقات مختلف جامعه است.

دین‌پرور یادآور شد: در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری مبنی بر ثبت جهانی عهدنامه مالک اشتر شده است و در همین راستا در نظر داریم همایشی با این عنوان در سطح ملی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش می‌تواند مقدمات ثبت این عهدنامه را در سازمان ملل فراهم کند، گفت: این تلاش‌ها زمانی نتیجه‌بخش می‌شود که این عهدنامه به صورت طرح یا لایحه مطرح شود و در این همایش مورد توجه و اهتمام صاحب‌نظران و مسئولان قرار گیرد.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه یادآور شد: در حال حاضر گروهی با حمایت بنیاد تشکیل شده و اطلاعات فشرده و حساب شده در ارتباط با این عهدنامه را جمع‌آوری می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =