ایرنا نوشت: در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سفارت آمریکا در بغداد با صدور بیانیه ای به اتباع این کشور هشدار امنیتی داد.

این سفارتخانه در بیانیه خود به اتباع آمریکا در عراق هشدار داده است که کاملا مراقب مسائل و رویدادهای مختلف پیرامون خود باشند.

بیانیه گفته است: این تصمیم ممکن است باعث بروز اعتراضات و حتی - به زعم بیانیه - اقدامات تا حدی خشونت آمیز شود و بر همین اساس اتباع آمریکا باید کاملا مراقب باشند و تدابیر امنیتی خود را بازنگری کنند.

سفارت آمریکا از اتباع این کشور خواسته است از نزدیک شدن به محل های برگزاری تظاهرات، اعتراضات یا تجمعات (احتمالی) خودداری کنند.

بیانیه همچنین مدعی شده است که شهروندان آمریکا در عراق همچنان در معرض تهدید شدید ربوده شدن و خشونت تروریستی قرار دارند.

هشدارهای مکرر سفارت آمریکا در بغداد به اتباع این کشور به مناسبت های مختلف درحالی است که طی سالهای اخیر هیچ گونه حادثه ضد امنیتی علیه اتباع آمریکا در عراق گزارش نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.

وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.

رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

 شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =