کشاندن پای دولت ترامپ به میز محاکمه توسط کسپرسکی روسیه

ضد ویروس کسپرسکی علیه دولت ترامپ به دلیل منع فروش محصولات نرم‌افزاری این کمپانی در آمریکا شکایت کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی روسی ضمن تقدیم شکایت خود به دادگاه فدرال در خواست تجدید نظر در دستور ممنوعیت استفاده از ضد ویروس این کمپانی روی رایانه‌های آمریکایی را مطرح کرد.

وزارت امنیت داخلی سپتامبر گذشته دستورالعمل اجباری را برای تمامی نهادهای دولتی صادر کرد و دستور داد تا ظرف 90 روز این نرم‌افزار را از روی سیستم‌های خود به طور کامل حذف کنند. این وزرات خانه صراحتا از داشتن رابطه میان کسپرسکی و مقامات کرملین ابراز نگرانی کرده بود.

اما کسپرسکی می‌گوید بدون مدرک و سند محاکمه شده و اقدام وزارت امنیت داخله آمریکا به شهرت تجاری این برند لطمه زده است.

یوجین کسپرسکی موسس و مدیر ضد ویروس روسی در وبلاگ خود نوشت عمده استدلال مقامات امریکایی از روی گزارش‌های غیر حرفه‌ای رسانه‌ها و اغلب ناشناس و شایعات در مورد تکمیل این دستورالعمل بوده و محکمه پسند نیست.

وی تکرار کرده که اگر روزی کرملین از وی بخواهد تا جاسوسی کند، کمپانی خود را از روسیه بیرون خواهد برد. وی همچنین پیشنهاد بازرسی سورس کد ضد ویروس خود را توسط کارشناسان مستقل مطرح کرده که مورد استقبال واقع نشد و آمریکایی‌ها همچنان مدعی هستند از آنجایی که یوجین کسپرسکی روزگاری عضو کا.گ.ب بوده است؛ بنابراین برای سازمان جاسوسی روسیه کار می‌کند. آمریکایی‌ها پس از لورفتن دیتای فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا نصب ضدویروس توسط کارمند خاطی خود را عامل لورفتن دیتا می‌دانند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =