۰ نفر
۱۷ تیر ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۰

رییس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا به دعوت وی برای دیدار از اسرائیل پاسخ مثبت داده بود

در حالی که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در دیدار خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا به دعوت وی برای دیدار از اسرائیل پاسخ مثبت داده بود اما سخنگوی اوباما روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که چنین دیداری دست کم امسال اتفاق نخواهد افتاد. اوباما در دیداری که به منظور رفع ابهام در مورد تیرگی روابط واشنگتن و تل آویو و دلجویی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود چنان برخورد گرمی با نتانیاهو داشت که او را واداشت تا از رییس جمهور آمریکا برای دیدار از اسرائیل دعوت کند.
نخست وزیر اسراییل در این دیدار از اوباما و همسرش میشل اوباما رسما دعوت کرد تا از اسراییل دیدار کنند و به آنها گفت که " دیگر وقتش رسیده است".
اوباما که خود هیجان کمتری از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نداشت بلافاصله گفت که" در انتظار این دیدار هستم" و با این پاسخ این استنباط را در شنوندگان ایجاد کرد که بزودی به اسرائیل سفر خواهد کرد.
اما رابرت گیبز سخنگوی اوباما روز چهار شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با تاریخ سفر اوباما گفت که چنین سفری " در دفتر برنامه های امسال " اوباما نیست . او یادآور شد که اوباما در زمان نامزدی اش برای انتخابات ریاست جمهوری سفری به اسرائیل داشته است و دیگر هیچ گونه پاسخ مشخصی نداد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =