گرد همآیی روسای گروه های ایمنی ستاد و مناطق راه آهن با حضور مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه، مدیر کل راه آهن شمال، معاون اداره کل ایمنی، مدیر پروژه ایمنی و روسای گروه ایمنی مناطق راه آهن در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران - در اين گرد هم آيي مدير كل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن ضمن خوش آمد گويي به شركت كنندگان بيان داشت: هدف از برگزاري اين گرد هم آيي تشريح فعاليت ها و بيان انتظارات گروه هاي ايمني مناطق و استفاده از اين فرصت براي گسترش ايمني در شبكه راه آهن است. خسرو رشيدي با بيان اينكه ايمني گلوگاه توسعه است گفت : هرگامي كه در راستاي تحقق ايمني در سازمان برداشته شود يك كار مثبت براي سازمان است.اگر ما اعتقاد بر اين داريم كه بزرگترين مزيت حمل و نقل ريلي نسبت به روشهاي ديگر حمل و نقل ايمني راه آهن است بايد در عمل اين را به اثبات برسانيم زيرا كه راه آهن حمل و نقل سبز است.وي با اشاره به مشكلات موجود در اين حوزه ادامه داد: بايد با بيان مشكلات و پيش بيني هاي لازم ،با هم انديشي سعي در ارائه راهكار اساسي ورفع موانع موجود نماييم و هركجا كه از توان ما خارج بود ،مشكلات را به مسئولين سطح بالا تر انعكاس دهيم تا بتوانيم باني گسترش ايمني در راه آهن باشيم. سعي و توان ما بايد براين مبنا استوار باشدكه با توجه به وسعت بدنه راه آهن و توسعه حمل و نقل ريلي،چتر ايمني در راه آهن گسترده تر و پايدار تر باشد و در اين راستا بايد با برنامه ريزي صحيح و اصولي به ايمني بالا و مطمئن برسيم .تغيير نگرش هاي نادرست و رشد نگاه مثبت به مقوله ايمني، تلاش مضاعف و شبانه روزي ،شناخت خطاها و منشاء خطاها،آسيب شناسي حوادث و... از جمله اقداماتي است كه به ارتقاء ايمني كمك خواهد كرد. رشيدي گروه هاي ايمني مناطق رابه حلقه هاي زنجير تشبيه كرد و گفت: بايد همه حلقه هاي زنجير محكم و بهم پيوسته باشند تا زنجير ايمني عملكرد درستي داشته باشد. وي از اجراي طرح نياز سنجي آموزشي در بحث ايمني در ادارات كل و ستادي خبر داد و گفت:بايد سعي كنيم تا عملكرد كميسيون هاي سوانح بجاي حركت به سوي جمع آوري سوانح، به سوي پيشگيري از سوانح حركت كند.
همچنين در اين گرد هم آيي مدير كل راه آهن شمال ضمن خير مقدم به ميهمانان ايمني را سرلوحه هر كاري دانست و گفت:در حمل و نقل ريلي ايمني نقش بسزايي دارد و يكي از عواملي است كه اعتماد مردم نسبت به راه آهن را جلب مي كند.يوسف گران پاشا تاكيد بر آموزش ايمني بطور مداوم از بدو ورود كاركنان تا زمان پايان خدمتشان را امري مهم دانست و گفت: با توجه به اينكه در صد بالايي از سوانح راه آهن بابت خطاي انساني صورت مي گيرد، تاكيد بر تداوم يادآوري و آموزش مقررات ايمني و رعايت آن توسط پرسنل يكي از راهكارهايي است كه مي تواند در كاهش سوانح با خطاي انساني موثر باشد.مدير كل راه آهن شمال آرمش خاطر مسئولين هر اداره كل را در گرو داشتن ضريب ايمني بالا و پايدار دانست و گفت :اين امر ميسر نمي شود مگر اينكه كاركنان هر سازمان خاصه كاركنان گروه ايمني با استفاده از تجربيات و پايبندي به مقررات، نگاه ايمني مدار را سرلوحه كار خود قرار داده و براي پايداري ايمني و به حداقل رساندن اشتباهات تلاشي هميشگي داشته باشند.گران پاشا استفاده از شاخص هاي ايمني متداول در راه آهن هاي پيشرفته دنيا بعنوان الگو و انجام اصلاخات مورد نياز بر روي آن، سنجش هاي دائمي آمادگي در هنگام بروز سانحه، انتقال تجربيات كاركنان با تجربه و ... را در كمك به افزايش ضريب ايمني در راه آهن موثر دانست.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =