نکاتی درباره سکونت در خیابان نیروی هوایی تهران

محله‌های شرق تهران عموما طرفداران مختص خود را دارند. به طور کلی سنت‌گرایی، ساکنین قدیمی‌تر، روابط صمیمی اهالی محل و امنیت بیشتر از شاخصه‌های محله شرقی تهران نسبت به غرب است که برای عده‌ای از شهروندان پراهمیت تلقی می‌شود.

خیابان پیروزی یکی از شریان‌های اصلی شرق تهران است که محله‌های بزرگ و کوچک زیادی را به هم پیوند می‌دهد. وجه تمایز خیابان پیروزی از محله‌های دیگر وجود پادگان‌های ارتش بخصوص نیروی هوایی در این خیابان است که شکل نظامی به این محل داده و خود منشا شکل‌گیری محلات اطراف از جمله محله نیرو هوایی است. کسانی که به دنبال خرید خانه در پیروزی هستند، نیروی هوایی از نقاط پرآوازه و خوش‌نشینی است که می‌توانند به سکونت در آن فکر کنند.

خیابان نیرو هوایی به هشت خیابان اصلی تقسیم می‌شود و که خیابان‌های اول تا ششم بهترین خیابان‌ها برای سکونت از شناخته می‌شوند و آرامش، ترافیک و تردد کمتری هم نسبت به دیگر نقاط دارند. البته به طورکلی در صورت خرید خانه در پیروزی، احتمال در امان ماندن از ترافیک بسیار پایین است. تراکم بافت مسكونی وکمبود فضای سبز از دیگر معضلات عمده این محل است که شهرداری تهران برای رفع آن در تلاش است. ساکنین این خیابان‌ها از اهالی قدیمی و اصیل این منطقه هستند و اکثر آنان را بازاریان منطقه تشکیل می‌دهند. در نتیجه همگرایی و همبستگی اجتماعی بیشتری میان آنان وجود دارد. کسانی که در فکر خرید خانه در پیروزی هستند باید آگاه باشند که قیمت‌ها در نیروی هوایی بویژه خیابان یکم تا ششم نسبت به شکوفه، پرستار، ابوذر و ... به طور میانگین بالاتر است.

نرخ خرید ملک در نیروی هوایی

نیروی هوایی بافتی شطرنجی، منظم، مدرن و بازسازی شده دارد و بر این اساس خانه‌های قدیمی‌ساز دیگر کمتر به چشم می‌خورند. در عین حال اغلب خانه‌ها ویلایی، تک‌واحدی و یا چند‌طبقه هستند و از ساختمان‌ها و مجتمع‌های بلند چندان خبری نیست. خانه‌ها و آپارتمان‌ها در تمامی نقاط نیروهوایی قیمت یکسان ندارند. قدمت بناها و موقعیت‌های جغرافیایی در این اختلاف قیمت‌ها تاثیر دارد. این تفاوت قیمت‌ها را در آگهی‌های بخش املاک، خرید و فروش املاک مسکونی در پیروزی در سایت دیوار  هم می‌توان مشاهده کرد.

در خیابان پنجم نیروی هوایی آپارتمان 180 متری دو خوابه به قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومان به فروش گذشته شده است. یعنی حدودا متری 9 میلیون و 700 هزار تومان. اما در خیابان اول، دوم و سوم اما آپارتمان با حدود 15 سال قدمت تا متری 5/4 میلیون تومان هم پیدا می‌شود.

به طور میانگین در 6 خیابان اول نیروی هوایی در متراژ زیر صد متر، آپارتمان نوساز متری 5 تا 6 میلیون تومان و در متراژ بیش از صد متر، 6 میلیون به بالا است و با افزایش زیربنا قیمت بالاتر هم می‌رود. در خیابان یکم مورد 107 متری نوساز با تجهیزات و امکانات عالی به قیمت 909 میلیون تومان برای فروش به نمایش گذاشته شده است. با شرایط مشابه، در خیابان دوم مورد 143 متری به قیمت 965 میلیون تومان به فروش می‌رسد. یعنی متری حدود دو میلیون تومان ارزان‌تر. بنابراین برای خرید خانه در پیروزی و انتخاب بهترین گزینه به لحاظ قیمت و امکانات، بهتر است طیف وسیعی از آگهی‌ها را در سایت‌های اینترنتی مقایسه و بررسی کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741071