تسنیم نوشت: استاندار آذربایجان غربی گفت: حساب مردم عادی از اغتشاشگران و کسانی که قصد تهییج مردم را داشتند جداست.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به تجمعات شامگاه دیروز در این شهر اظهار داشت: نگرانی‌ها و دغدغه‌های معیشتی مردم برای دولت و نظام جمهوری اسلامی قابل احترام است و دولت باید توجه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات ناشی از گرانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه رفع کمبودهای اقتصادی و معیشتی مردم همواره مورد توجه دولت و مجلس بوده گفت: دولت برنامه‌های زیادی برای سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور و بهبود مسائل رفاهی مردم داشته و در این بین کشور نیاز به آرامش دارد تا برنامه‌های اقتصادی دولت و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته منجر به نتیجه شود.
استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: تجمعات مردم و خواسته‌های به‌حق اقتصادی آنها توسط معارضین جمهوری اسلامی به حاشیه برده شد و عده‌ای از فضای به وجود آمده سوءاستفاده کرده و مسائل دیگری را مطرح کردند.
وی با بیان اینکه متأسفانه پس از آغاز تجمعات مسالمت‌آمیز مردم در مشهد ادامه این حرکت توسط رسانه‌های معاند هدایت و منحرف شد گفت: با ادامه این اعتراضات در چارچوبی خارج از قانون شرایط مهیا می‌شود که عده‌ای با شعارهای هنجارشکنانه فضا را از کنترل مردم خارج کنند.
شهریاری خاطرنشان کرد: این شلوغی‌ها با هدف ضربه زدن به رشد و توسعه کشور از سوی بیگانگان ساماندهی می‌شوند لذا مردم باید هوشیاری خود را حفظ کرده و با تجربیاتی که از ابتدای پیروزی انقلاب به دست آورده‌اند پشت پرده این اتفاقات را شناسایی کرده و مانع از این شوند که آنها به اهداف شوم خود دست یابند.
وی با تأکید بر اینکه مردم با آگاهی و بصیرت خود در صحنه حاضر هستند و توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی را خنثی می‌کنند افزود: قطعاً موج ایجادشده توسط رسانه‌های معاند خارجی در روزهای آینده برطرف می‌شود و تنها در آن صورت می‌توان انتظار داشت که مشکلات اقتصادی مردم با چاره‌اندیشی و حسن نیت دولت در آینده‌ای نزدیک رفع شود.
رئیس شورای تأمین استان آذربایجان غربی عنوان کرد: وزارت کشور واستانداری‌ها آماده هستند تا برای کسانی که می‌خواهند تجمعات قانونی داشته باشند مجوز دهند تا به‌این‌ترتیب مردم با اخذ مجوز پیگیر مطالبات خود در چارچوب قانون باشند.
وی اظهار داشت: برای ما قابل‌قبول نیست که عده‌ای بخواهند از حسن نیت مردمی که در چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها و مؤسسات مالی غیرمجاز با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند سوءاستفاده کنند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حساب مردم عادی از اغتشاشگران و کسانی که قصد تهییج مردم را داشتند جداست تصریح کرد: افراد انگشت‌شمار دستگیرشده در تجمعات دیروز پس بررسی موضوع و اثبات اینکه این افراد قصد تحریک مردم و سوءاستفاده از فضای به وجود آمده را نداشتند آزاد می‌شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =