منابع بانک‌ها باید بیش از پیش در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش آفرین باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:در شرایط کنونی که بیکاری در استان معضل بزرگی است، منابع بانک‌ها باید بیش از پیش در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حبرآنلاین ، اقبال عباسی 10 دی‌ماه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امسال از 393 پرونده معرفی شده به بانک‌ها که مرتبط به فعالیت واحدهای تولیدی است و مقرر شده بود که مبلغ دو هزار 93 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود تنها 86 پرونده با مبلغ 341 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
استاندارعملکرد بانک‌های عامل در استان در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان نسبت به میانگین کشوری را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: متوسط پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از سوی بانک‌های استان به واحدهای تولیدی تنها 4.6 درصد است که یک‌سوم میانگین کشوری است.
عباسی در ادامه افزود: متوسط پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری نیز از سوی بانک‌های استان به طرح‌های مذکور 13.7 درصد است که تنها یک‌دوم میانگین کشوری است.
عباسی گفت: برای ایجاد اشتغال به کمک و مساعدت بانک‌ها نیاز است البته تسهیلات باید با نظارت دستگاه‌ها به افرادی که اهلیت و توانمندی‌های لازم را دارند، پرداخت شود.
وی تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان بانک‌های عامل، استانداری، سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی به منظور مراجعه به بانک‌های استان و بررسی پرونده‌های معرفی شده در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را ضروری دانست و گفت: ظرف سه ماه آینده تمامی پرونده‌های معرفی شده تعیین تکلیف شوند.
استاندار خاطرنشان کرد: برخی مواقع در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبات ابلاغ شده به بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات مربوطه توسط بانک‌های عامل باید بررسی شود تا مشخص شود از این تعداد مصوبه چند مورد منتج به پرداخت شدند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =