ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی درباره اتفاقات چند روز اخیر گفت: متاسفانه کسانی در کشور هستند منافع خود را جای منافع مردم می نشانند و حاضر به درک منافع، ملاحضات و نیازهای اساسی آنان نیستند.

الهه کولایی درباره کمک صدا وسیما در روشن‌سازی فضای پیش آمده و آرام کردن فضا در مورد اعتراضات چند روز اخیر، گفت: در شرایطی که انقلاب ارتباطات، دسترسی‌های گوناگونی را برای مردم فراهم کرده است، وظیفه صدا وسیما بیش از هر زمان دیگر دشوار و سرنوشت‌ساز می‌شود. رسانه باید بتواند اعتماد مردم را از طریق ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای متنوع جلب کند.

وی با تاکید براینکه انتشار اخبار صحیح، واقعی و متناسب با مشاهدات و یافته‌های مردم بسیار مهم است،‌ اظهارکرد: اگر صدا و سیما نتواند این نقش را به درستی ایفا کند، آن‌گاه رسانه‌های دیگر که ملاحظات و منافع دیگری را دنبال می،کنند، جایگزین آن خواهد شد. متاسفانه با وجود تذکرهای بسیار، صدا و سیما نتوانست این نقش را در پاسخ به نیازهای مردم ایفا کند.

کولایی تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را می‌توان از طریق صداوسیما به گونه‌ای به مردم اطلاع داد که آنان بتوانند بر اساس درک واقعیت‌های جاری در کشور قضاوت و رفتار کنند. وقتی صدا و سیما نتوانست چنین رابطه ای را با مردم برقرار و اعتماد آنان را جلب کند نتیجه آن خواهد شد که مردم به سمت منابع دیگری می‌روند که ضرورتا منافع مردم ایران را دنبال نخواهد کرد.

وی درباره منشا این اعتراضات و احتمال سازماندهی بودن آن در ابتدای امر، گفت: متاسفانه کسانی در کشور هستند که منافع خود را جای منافع مردم می‌نشانند و حاضر به درک منافع، ملاحظات و نیازهای اساسی آنان نیستند.ممکن است افراد و گروها بر اساس یک درک نادرست و محدود اقدام هایی را انجام دهند که نه تنها امنیت خود بلکه امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه قزوین: حمله به حوزه علمیه تاکستان تداعی حملات ساواک به مدرسه فیضیه بود

تسنیم نوشت:

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان که توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده بود، اظهار داشت: فتنه‌گران به حوزه علمیه‌ای حمله کرده و آن را به آتش کشیدند که محل سکونت طلابی است که کمترین امکانات معیشتی را در اختیار دارند و در نهایتِ زهد و زندگی فقیرانه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی تداعی کننده حملات ساواک و رژیم آمریکایی شاه به مدرسه فیضیه است، افزود: همانطور که حمله‌ها به مدرسه فیضیه منشأ آمریکایی و صهیونیستی داشت، حوزه علمیه تاکستان نیز توسط کسانی مورد حمله قرار گرفت که ریشه و انگیزه آن‌ها آمریکایی و صهیونیستی است.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه این اتفاقات بیانگر تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما فعالیت‌های حوزه‌های علمیه را بی اثر می‌دانستند در حالی که اگر این باور حقیقی آن‌ها بود تا این اندازه نسبت به حوزه‌های علمیه کینه و نفرت نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: وقتی به دفتر امام جمعه تاکستان، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی حمله می‌کنند، همان کینه و عداوتی که در قرآن نیز مطرح شده را در عمل نشان می‌دهند و رسانه‌های استکباری نیز از این اتفاق ابراز خرسندی می‌کردند. اغتشاشگران با آتش کشیدن حجره یک طلبه گمان می‌کنند «فتح الفتوح» کرده‌اند در حالی که در این اتفاق تعدادی کتاب، دفتر و ابزار طلبگی طلاب فقیر را به آتش کشیدند و این «فتح الفتوح» نیست.

سخنان ترامپ درباره ایران نقض قوانین سازمان ملل بود

ایرنا نوشت:

علی کاظمی باباحیدری نماینده مجلس هم درباره اتفاقات اخیر گفت: رد درخواست آمریکا از سوی رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست فوری درباره اتفاقات ایران، نشان داد که ترامپ و آمریکا دیگر اعتباری در جهان ندارند.

وی تصریح کرد: جهان به این نتیجه رسیده است که از نظر ثبات شخصیتی ترامپ مشکل دارد و مانند یک رئیس جمهوری یا دیپلمات سخن نمی گوید. مشاوران نزدیک رئیس جمهوری آمریکا نیز به این نتیجه رسیده اند که سخنان ترامپ درباره ایران بیهوده است و ثبات ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان ترامپ درباره ایران، نقض تمام قواعد و قوانین بین المللی است و این سخنان مداخله آشکار در سیاست ایران است و باید جهان نسبت به آن واکنش نشان دهند. ترامپ پیش از این در سخنرانی بر ضد ملت ایران و اعلام راهبرد امنیتی خود ایرانیان را 'ملتی تروریست مانند بعضی دیگر' خطاب کرده بود، در حالی که بزرگترین حامی تروریست در جهان خود آمریکاست.

وی گفت: ایران یک کشور یکپارچه و متحد با همه اقوام و قومیت هاست و کسی حق ندارد به این وحدت و همدلی مردم خدشه وارد کند.
این نماینده مجلس با اشاره به واقع اخیر در کشور گفت: همانگونه که رئیس جمهوری نیز اعلام کرد، نقد و اعتراض حق مردم است اما نباید اجازه داد از این نقدها، سوء استفاده شود و به حاکمیت و وحدت مردم ضربه وارد شود.

ناآرامی ها موجب رسوایی بدخواهان نظام شد

هادی قوامی اظهار کرد: مردم برای انقلاب خون ها و هزینه های زیادی داده اند و به طور قطع از آرمان های آن صیانت خواهند کرد.بر هیچ کس پوشیده نیست که این نظام و انقلاب کارها و خدمات زیادی در کشور و در این استان انجام داده است.

قوامی اظهار کرد: دشمن در این مدت با تحریم ها تلاش داشته تا در مسیر حرکت انقلاب سنگ اندازی داشته باشد و البته با هوشیاری مردم روبه رو شد. سیلی خوردگان و شکست خوردگان، اکنون که با شکست داعش روبه رو شده اند، می خواهند شیرینی این پیروزی را بر مردم ما تلخ کنند.
29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743174

برچسب‌ها