مدیریت بهینه پسماندها با مشارکت شهروندان امکان پذیر می شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری اظهار کرد : فرهنگ سازی و آشنایی خانواده‌ها با موضوع تفکیک زباله از مبدا و مدیریت بهینه پسماند با مشارکت شهروندان امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از  ساری؛ عباس رجبی سرپرست سازمان مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران گفت: از آنجایی که اعضای شورای شهر و شهرداری به سلامتی شهروندان ساروی اهمیت می دهند، در نتیجه طرح تپش ( تفکیک پسماند شهر ) از اساسی ترین و مهمترین کاری است که می توان سلامت شهروندان را تضمین کرد.

رجبی افزود: فرهنگ سازی و آشنایی خانواده‌ها با موضوع تفکیک زباله از مبدا یکی از اقداماتی است که امسال با جدیت به آن پرداخته خواهد شد و در این راستا انتظار می‌رود شهروندان همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري ساری تصریح کرد: شهرداری ساری بیش از پیش نیازمند همکاری و همیاری شهروندان است و تحقق اهداف مورد نظر کارکنان و مجموعه شهرداری و دستیابی به یک شهر پاکیزه، سالم و توسعه یافته، تنها با توجه و همکاری قشرهای مختلف جامعه امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: آموزش و فرهنگ سازی دو مقوله مهم برای ارتقای بینش مردم در زمینه بازیافت و مدیریت پسماند بوده که در این حوزه تلاش می‌کنیم تا اقدامات اساسی را انجام داده و این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنیم.

رجبی ادامه داد: می‌توانیم با رعایت اموری کوچک و‌حتی استفاده مفید و مجدد از بسیاری از مواد دور ریختنی ریز شده‌اند، تولید پسماند را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کاهش تولید زباله، موضوع تفکیک آن ها از مبدا نیز اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: اینکه شهروندان پسماندهای خشک و‌تر را از هم منفک کنند باعث می‌شد که بازیافت این مواد راحت تر و‌سریع‌تر صورت بگیرد.

به گفته رجبی برنامه ریزی لازم برای ارتقای کیفیت مدیریت پسماند و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهر ساری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =