بخش خصوصی باید عرصه اقتصاد را بدست بگیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: استان ما در بخش های اقتصادی دارای ظرفیت و پتانسیل های بسیار مناسبی است منتها تاکنون به فعلیت نرسیدن، برای به فعلیت رساندن آنها هیچ چاره ای جز حضور بخش خصوصی را نداریم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی هادی چگنی تصریح کرد: بخش خصوصی باید عرصه اقتصاد را بدست بگیرد و تنها راه سرمایه گذاری در استان حضور بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه نخستین مانع تاثیر گذار در فضای کسب و کار همان قید منابع و مصارف بانکی استان است، افزود: متوسط درآمد سرانه مردم 60 درصد میانگین کشوری است و چون متوسط درآمد پایین است در نتیجه پس انداز نیز پایین می باشد و وقتی پس انداز پایین باشد منابع ما نیز کم است.

چگنی تصریح کرد: منابع بانکی دولتی در استان حدود 7هزار و 400میلیارد تومان بوده و این در حالی است که مصارفمان بالغ بر 9 هزار و 300 میلیارد تومان است، یعنی بانک های دولتی 126 درصد منابعشان را مصرف کرده اند.

وی اظهار داشت: این در حالی است که بانک های خصوصی بالغ بر 3هزار و 400 میلیارد تومان یعنی بیش از 30 درصد منابع را در استان دارند و با توجه به مصارف بانک های دولتی نسبت به منابع آن که 26 درصد است، بانک های خصوصی در این زمینه 51 درصد می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: با بانک های دولتی مشکل خاصی نداریم و باید چاره اندیشی در خصوص بانک های خصوصی صورت گیرد و از منابع مالی بانک های خصوصی استان استفاده بیشتری شود.

وی بیان داشت: ما از یک طرف تشنه تسهیلات هستیم و از طرف دیگر بانک های خصوصی منابع را جمع آوری می کنند و در راستای تولید و اشتغال بکار نمی برند.

وی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که در استان نیز شورای هماهنگی بانک های خصوصی را داشته باشیم.

چگنی در ادامه با بیان اینکه اگر منابع بانک های خصوصی به کمک دیگر بانک ها بیایند بازهم با مشکل روبرو هستیم، تاکید کرد: ما می بایستی از منابع مالی استان های دیگر نیز استفاده کنیم چرا که اگر اشتغال ایجاد شود نه تنها مشکل ما بلکه مشکل استان های دیگر نیز برطرف خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =