فرهنگ کار سیستمی باید در آموزش و پرورش نهادینه شود

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه روسای آموزش و پرورش بر لزوم فرهنگ کار سیستمی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید با نگاه به اهداف مشترک و کلان تعلیم و تربیت فرهنگ کارگروهی را تقویت کرد تا با همدلی، همکاری و مشارکت گروهی بهره وری در آموزش و پرورش ارتقا یابد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند در این جلسه که در مرکز آموزشی رفاهی معلم برگزارشد، اعتماد سازی را مولفه ای مهم در پیشبرد کار مدیران برشمرد و گفت: باید با تقویت اعتماد اجتماعی و احترام متقابل در محیط های آموزشی و پرورشی زمینه خدمت بیشتر به مردم را فراهم کرد.

وی فرصت خدمت گزاری به مردم را دورانی طلایی در زندگی مدیران عنوان کرد و افزود: دوران مدیریتی گذرا ست و باید از این فرصت ها نهایت استفاده را در راستای ارتقای شاخص ها و تحقق اهداف به کار گرفت.

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که عملکرد مدیران بایدبه گونه ای باشد که افکار عمومی آنها را با رویکرد علمی، قانون مداری ، تخصص گرایی و ضابطه مند ی قضاوت کند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح کار سیستمی و گروهی و روند شکل گیری سیستم و تیم اداری پرداخت و افزود: وقتی در آموزش سخن از کار سیستمی می شود منظور این است که مدیرن باید تلاش کنند تا مهارت های وظیفه ای ، مهارت های انسانی و مهارتهای حل مسئله و تصمیم گیری را تقویت کنند.

دریکوند تاکید کرد: یک سیستم موفق نخواهد شد، مگر اینکه همه افراد احساس با هم بودن و در کنار یکدیگر بودن را داشته باشند و برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش کنند.

وی به مراحل شکل گیری یک تیم و سیستم هم اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه اینکه یک سیستم مرحله احساسی و طوفانی شدن را پشت سر می گذارد نوبت به مرحله تعادل و کارآمدی می رسد و اعضای تیم با مشارکت فعال به خود واقع بینی می رسند .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به حذف سهوی یک جمله در جزوه مسابقات احکام متوسطه هم اشاره کرد و ادامه داد: گرچه این اتفاق نتیجه سهل انگاری نابخردانه بود ، اما به نظر می رسد نیاز بود تا صنف فرهنگیان در برابر این اشتباه سهوی ،از جایگاه و شان معلمین دفاع می کردو به اقناع افکار عمومی مبادرت می کرد.

دریکوند در ادامه سخنان خود همکاری ،اعتمادسازی و مسئولیت پذیری را از عوامل موثر در موفقیت یک تیم برشمرد و اضافه کرد: بدون همکاری ،همدلی و اعتمادسازی توفیق چندانی حاصل نخواهد شد.

دریکوند به تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان هم اشاره کرد و ادامه داد: صندوق ذخیره متعلق به فرهنگیان است و تلاش آموزش و پرورش این است با استفاده از ظرفیت این صندوق تسهیلات خوبی به فرهنگیان اختصاص پیدا کند.

وی نهادینه شدن فرهنگ بیمه را لازم و ضروری برشمرد و ادامه داد: چتر حمایتی بیمه می تواند فرهنگیان را در روزهای سخت یاری کند.

استقرار پایه دوازدهم، بازماندگان از تحصیل ، فرهنگ مشارکت در آموزش و پرورش ، جشنواره خیرین مدرسه ساز ، سامانه پایش آسیب های اجتماعی هم مسائل دیگری بود که مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود به آنها اشاره کردو از روسا خواست با تمام توان خود تلاش کنند تا آینده بهتری برای دانش آموزان به عنوان سرمایه های کشور رقم بخورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =