ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان این که از کلید خوردن تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوره تصدی شهردار قبلی استقبال می کنیم، گفت: شورای قبلی شهر نظارتی بر درآمد و هزینه شهرداری نداشتند که باید کوتاهی‌های آن‌ها به اطلاع مردم برسد.

قاسم میرزایی نکو درباره گزارش اخیر شهردار تهران و افشاگری های وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس اراده‌ای برای انجام مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری را دارد یا خیر؟ گفت: اگر مجلس خواسته باشد تحقیق و تفحص را شروع کند، باید مدیران قبلی برگردند در حالی‌که هیچ کدام از آنها سرکار نیستند. در عین حال اگر تحقیق و تفحص کلید بخورد، استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به نظرم کاری که آقای نجفی کرد، بسیار اساسی بوده و مجموعه نیروهای بازرسی و نظارتی گزارش خوبی را تهیه کردند و شهردار هم با تسلطی که داشت آن را ارائه کرد. شهردار گزارش کاملی را ارائه کرد، اینکه چه اتفاقی افتاده و چه چیزی را تحویل گرفته است. این مسایل بیان شد تا هم در تاریخ ثبت شود و هم مسئولین جواب دهند.

نماینده مردم دماوند در مجلس افزود: شهرداری می‌تواند گزارش ارائه شده را به قوه قضائیه، مراجع بازرسی و رسیدگی، وزارت اطلاعات و ... ارائه دهد که امیدواریم این کار انجام شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین یادآور شد: زمانی هم که در مجلس تحقیق و تفحص قبلی را شروع کردیم، سوالمان همین بود، اما به حقوق نجومی وصل کردند، در حالی که درد چیز دیگری بود، یا نماینده‌ها خوب بررسی نکردند یا فکر کردند مسئله چیز دیگری است و با توجه به اینکه نزدیک انتخابات هم بود به آن رای ندادند وگرنه که آقای قالیباف باید بالاخره جواب دهد.

میرزایی نکو ادامه داد: زمانی که قائم مقام قالیباف مدتی در زندان بود گفتند کلی اعتراف کرد اما چه شد؟ با وثیقه آزاد شد، چرا کسی گزارشی نمی‌دهد؟ اینها مشکلاتی است که ما و مردم با آن مواجه هستیم و همین مسائل است که به نظرم مغفول می‌ماند و توضیحی داده نمی‌شود. شاید هم پاشنه آشیل خیلی از این فسادها در اینجاها باشد. به هر حال باید بررسی شود و به آن ها پاسخ دهند تا چه زمانی باید بعضی از این مسائل فوری مطرح شود و کسی هم چیزی نگوید.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر باید این موضوع را به طور قاطع بررسی کند. شهردار هم تکلیف خود را ادا کرده اما این شورای شهر است که به عنوان بهترین مجموعه و متولی امر باید پیگیری کند و مورد بازخواست قرار دهد.

نماینده مردم دماوند در مجلس در ادامه گفت: کار شورای شهر نظارت بر درآمد و هزینه شهرداری است. اما متاسفانه شورای قبلی شهر این کار را نکردند. باید کوتاهی‌هایی که شورای قبلی شهر داشتند به اطلاع مردم برسد. واقعیت را هم بگویند. ‌آنها هم اگر جواب دارند جوابشان را دهند.

وی افزود: آقایانی که مدتی چند دوره در شورای شهر بودند اگر این چیزها را می دیدند و گزارش نمی کردند لابد شریک قافله بودند و اگر نمی دیدند که وای به حالشان. به هر حال باید تکلیف این مسئله روشن شود.

میرزایی‌نکو در پایان با بیان اینکه فکر می کنم الان برای تحقیق و تفحص دیر شده است، گفت: البته راهکارهای بسیاری وجود دارد. تعدادی از نمایندگان تصمیم گرفته‌ایم که با استناد به ماده ۲۳۶ آیین نامه مجلس سوالات روشن و مشخصی را مطرح کنیم و زمانی هم که این سوالات در کمیسیون مربوطه مطرح شد مستقیما به قوه قضائیه ارجاع شود تا زودتر به نتیجه برسد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =