صبح امروز مهندس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی درسی و دومین مراسم تجلیل از برگزیدگان کشاورزی استان لرستان گفت: در کشاورزی کشورسه چالش جدی بیشتر نداریم که همگی نیز راه حل دارند ولی اگر به آن دقت نکنیم تبدیل به بحران تبدیل می شوند؛چالش اول آب، چالش دوم چالش قیمت تمام شده محصولات وچالش سوم سوم چالش اشتغال چالشی نهفته و خطرناک است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، کشاورز با بیان اینکه باید در کنار  پایداری طبیعت و به پایداری اقتصادی نیز برسیم، افزود: البته کشاورزی نمی تواند صددرصد مشکلات بیکاری را برطرف کند اما می تواند به تناسب اشتغالزایی خوبی ایجاد کند باید توجه داشت موقعیت لرستان دره است و شامل کوههای ست که ختم به دشت نمی شودلذا باید در این ظرفیت کشاورزی طبیعی و متصل به طبیعت، توجه به کشت دیم و تامین علوفه دام از طبیعت را مد نظر قرار داد.

وی ادامه داد: لرستان ابدا مشکل خاک ندارد. راه کنترل کم آبی نیز تمرکز اصلی بر طبیعت کشاورزی ست پس چند کار را درلرستان جدی بگیرید؛ یک کمک در سرعت کار، دو کاشت گندم، حبوبات و علوفه وسه توجه به پایداری تناوب دیم که بسیار اهمیت دارد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در لرستان بذر فراموش شده است و بابد در اینجا کارخانه تولید بذر داشته باشیم زیرا تولید کشاورز به بذر وابسته است.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: در دهه های گذشته هرگز فکر نمی کردیم، شکر چندین قابلیتی دارد و جمهوری اسلامی ایران درشکر خیلی استعداد پیدا کرده که پیش بینی می شود یک میلیون و 900 هزار تن شکر در کشور تولید شود .

وی افزود: اصلا تصور نمی کردیم در استانهای غرب کشور ظرفیت ما در تولید دانه های روغنی و چغندر بالاتر از اروپا باشد.

کشاورز در پایان تاکید کرد: از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در کشت محصولات آبدوست مانند هندوانه وخیاراعتدال را رعایت کنند و نیز توجه داشته باشند در تولید برخی محصولات نیز صادرات ایران دیگر کشش ندارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =