مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ۲۴۹ امدادگر بعد از اطلاع از بارش برف، برای کمک به هموطنان تلاش کردند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سیدحسن محمودی در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در حوادث بارش برف اخیر گفت: هم‌اکنون ۱۶ پایگاه ثابت، ۸ پایگاه سیار، ۲ پایگاه امداد کوهستان و یک پایگاه امداد هوایی در سطح استان فعال هستند که در بارندگی اخیر ۲۴۹ امدادگر تلاش خود را برای کمک و امدادرسانی به مردم انجام دادند.

وی افزود: درپی بارش اخیر مسیرها و جاده های دسترسی ۵ شهر و ۳۵۰ روستا مسدود شدند که با تلاش تیم های امدادی حداکثر تا روز چهارشنبه بازگشایی خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در استان و طی ۲ روز گذشته ۸۰۴ دستگاه خودروی در برف مانده توسط امدادگران هلال احمر رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: ۷۴ نفر از نجات یافتگان بصورت اسکان اضطراری در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر اسکان یافتند.

محمودی گفت: از مردم و همشهریان درخواست داریم درصورت مسافرت و تردد در جاده‌ها تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ، پتوی گرم و مقداری خوراکی داشته باشند و سعی کنند باک بنزینشان پر و در صورت مواجهه با مشکل یا بحران با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی همچنین به موضوع ۲ کوهنورد مفقودی در استان اشاره و افزود: ۲ کوهنورد در ارومیه و چالدران بدلیل بارش برف و کولاک مفقود شده بودند که کوهنورد مفقودی ارومیه‌ای در دره شل کوه سیر بدلیل اطلاع رسانی در اسرع وقت بعد از ۶ ساعت و با تلاش تیم‌های امدادی نجات یافت ولی کوهنورد چالدرانی بدلیل اینکه ۳ روز بعد از مفقودی اطلاع رسانی شد متاسفانه امدادگران هلال احمر وی را بصورت یخ زده یافتند.

محمودی در مورد وضعیت عملکردی این سازمان در مواقع بحران گفت: هلال احمر استان آذربایجان غربی جزو برترین های کشور بوده که این اتفاق در سیل بهار امسال، زلزله کرمانشاه و برف امسال به نمایش درآمد.

وی در مورد نیازهای سازمان هلال احمر استان از مسئولین افزود: از نمایندگان مجلس و مسئولین دولت درخواست داریم اعتبار بیشتری برای این سازمان اختصاص دهند تا بتوانیم بهتر از این به هموطنان خدمات ارائه دهیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =