برخی اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد دریافت عوارض از یک میلیون خودرویی که روزانه وارد تهران می‌شوند را داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شورای شهر تهران از بحث دریافت عوارض از خودروها در اتوبان‌های تهران به بحث دریافت عوارض از خودروهایی رسید که روزانه وارد تهران می‌شوند. اشاره اعضای شورای شهر تهران به یک میلیون خودرویی است که روزانه از شهرهای اطراف وارد تهران می‌شوند. آنها استدلال می‌کنند که این خودروها سهم قابل توجهی در آلودگی تهران دارند. 


اعضای شورا چه گفتند؟


در همین رابطه، محمود میرلوحی گفت: روزانه یک میلیون اتومبیل به تهران وارد شده که باعث ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی می شود. تاثیر این حجم از ورود به تهران در آلودگی هوا مشخص است. همچنین باید توجه داشت، سهم این خودروها در آلودگی هوا بسیار بیشتر از سرانه اتومبیل‌های شهر تهران است. وی ادامه داد: این خودروهای ورودی هزینه هایی را به شهر تحمیل می کنند؛ در این راستا پیشنهاد می کنم برای تامین هزینه نگهداری و بهسازی معابر خاص نظیر پل ها، تونل ها  و بزرگراه‌ها نسبت به اخذ بهای خدمات از خودروهای استفاده کننده از این معابر اقدام شود.

اما حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد، اخذ عوارض از بیش از ۵۰۰ هزار خودروی ورودی به شهر تهران را در شرایط فعلی ناممکن دانست و گفت: درباره وضع عوارض برای تونل ها و پل ها و آزادراه ها پیشنهاد می کنم معاونت حمل و نقل و ترافیک طی سال ۹۷ موظف به مطالعه شود و در سال آینده در قالب لایحه ای برای تعیین عوارض در سال ۹۸ به شورای شهر ارایه کنند.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست وخدمات شهری نیز طی سخنانی تاکید کرد: با نفس این پیشنهاد موافق هستم، اما نمی‌توان آن را در لایحه اخذ عوارض تردد در محدوده مرکزی گنجاند؛ از این رو پیشنهاد می کنم این لایحه به صورت جداگانه توسط شهرداری تهران مطرح شود.

نظر شما چیست؟

به نظر شما این طرح که سعی در ایجاد محدودیت برای حدود ۵۰۰هزار تا یک میلیون خودروی ورودی به تهران دارد، می‌تواند زمینه ساز کاهش بحران ترافیک و آلودگی هوا در تهران شود؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

۴۲۴۲

کد خبر 750660

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    بله. تا کی باید بودجه مملکت خرج بنزین یارانه ای سوزاندن ماشین های تک سرنشین در خیابان های تهران بشه؟ زندگی در تهران باید گران شود. این اصل هر شهر بزرگ در جهانه که می خوان جلوی بزرگتر شدن اش و شکاف طبقاتی رو بگیرند.
    • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      156 7
      قطعا باید بنزین گران شود. اساسا قیمت بنزین باید آزاد شود. اما در آن سوی قضیه هم باید مردم بتوانند با قیمت جهانی خودروی با کیفیت و و با مصرف بسیار پایین تهیه کنند. نمی شود که از یکسو خودرو آشغال و ناایمن تولید کرد و دست مردم داد و ازطرفی شاهد وضعیت اسفبار سیستم حمل و نقل عمومی بود و از سوی دیگر انگشت اتهام را سمت مردم گرفت که بخاطر استفاده از همین آشغالهای وطنی هوای شهر آلوده است و چرا مردم از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      76 3
      دولت باید به موازات وضع چنین قوانینی، تسهیلات لازم برای حمل و نقل راحت و امن شهروندان را نیز مثل همه دنیا فراهم کنه. حمل و نقل عمومی باید توسعه پیدا کنه و رایگان بشه و بطور موازی هزینه خودروهای شخصی را با چنین سیاستهایی افزایش بده و مردم رو تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بکنه.
    • عوض داره گلایه نداره A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      46 15
      پس این همه تهرانی که میان 6ماه از سال شمال و هوای مارو الوده میکنن و از جنگل ها ما استفاده میکنن نباید عوارض گرفته بشه در شمال
    • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      19 1
      با حساب زمانی که صرف اخذ عوارض از این تعداد اتومبیل میشه ترافیک و آلودگی کاهشی که پیدا نمی کنه هیچ باید 10 برابر همون پول رو هم خرج تبعات بعدش کرد
    • حمید RO ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      23 0
      خود شهرداری اعلام کرد ۱۵درصد الودگی مربوط به موتور سیکلت و ۷۰درصد الودگی مربوط به خودروهای گازوئیلی هستش بعد میاد به خاطر الودگی از ملت پول میگیرید؟مردم پول بزاره جیب شما الودگی هوا کم میشه؟به خدا که دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      33 0
      نمیدانم چرا حکومت همواره راحت‌ترین و البته پر منفعت ترین راه برای خود را برای به ظاهر حل مشکل انتخاب میکند و آنهم اخاذی پول و جریمه و ... از مردم هست بابا مملکت زیرساخت میخواد هنوز زیرساخت‌های اساسی زیرساخت‌های زمان رضا شاه هستن برای رفع ترافیک و آلودگی هوا باید زیر ساخت های راه و جاده و اتوبان و پارکینگ و وسایل نقلیه عمومی ساخته شوند اینها دیگر چه قوانینی هستند
    • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      4 17
      بنزین فقط کافی نیست باید کسانی که منطقه یک می نشینند در مقدار مصرف مساوی پول از وبرق گاز بیشتر دهند.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      22 0
      چقدر رندی میخواد که مردم بد بخت که طی ده پانزده سال گذشته اینهمه مالیات و عوارض به شهرداری داده اند و پولها خرج جناحها شده است باید دوباره برای جبران آن فضاحتها دوباره محدود تر بشوند و به عنوان موافق و مخالف به جان هم بیافتند هنوز ندانیم که باید با تکنولوژی روز مشکلات را حل کرد نه با محدودیت ..مثلا مشکل ما کم بودن خیابانها نیست مشکل اینه که وقتی دو خیابان به میرسند میخواهیم با دور برگردان و چراغ و پلیس و...مشکل را حل کنیم در همه دنیا راهش را انجام داده اند ساختن پلها و روگذرها به جای چراغ قرمز و دور برگردان ها
  • رضا A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    بسيار طرح درست و منطقي هست. هركسي بايد هزينه هايي را كه بر شهر و شهروندان تحميل ميكند بپردازد. همين الان خيليا از اطراف تهران ميان تهران براي كار و ...شلوغي و ترافيك و آلودگي رو بر شهر و شهروندان تحميل ميكنن بدون اينكه هزينه اي پرداخت كنند تازه كلي هم درآمد كسب ميكنند.
    • واقع گرا RO ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      26 5
      فکر کردی از خوشیشون میان تهران وقتی کار نیس مجبورن.هرچند این عوارض فقط مهم اینه از مردم گرفته بشه کلا هدف پول گرفتن از مردمه.کشوری که کل صادرات غیر نفتیش چند قلم خشکباره فله هستش و نفت گاز بایدم درامدش از جیب ملت باشه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    63 29
    سلام خوبه ادامه بدین یک کاری کنید غیر از خودمون کسی تو تهران نمونه
  • بی نام DE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    26 62
    در آلمان، حدود 40 میلیون خودرو به ازای جمعیت 80 میلیونی اش وجود دارد. بسیاری از مردم به خاطر گران بودن استفاده از خودروی شخصی مانند هزینه بنزین، جریمه و پول پارک به ندرت خودروی خود را از پارکینگ بیرون می آورند. واگذاری بزرگراه ها هم یکی از بحث های سیاستمداران آلمانی در امسال است که بزرگراهها پولی شوند.
    • مهدی بی اعصاب IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      101 5
      برادر المانی تو چیت به المان میخوره که ترافیکت بخوره؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      25 1
      بله ولی صحبتت رو کامل نگفتی هموطن آلمان نشین. همه با مترو و اتوبوس رفت و آمد میکنند چون سریع تر و راحت تر و ارزون تر در میاد و نظم و ترتیب داره. نه این وضعی که در ایرانه و در مترو و اتوبوس باید مراقب باشی از فشار خفه نشی یا جیبت رو نزنند و چند برابر معول هم وقت صرف کنی.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    تهران مال ساکنینش نیست که درهاش رو ببندن. تهران از ارزش افزوده کار شهرستانی شده تهران. اگر تهران بخواد از ورود خودروهای دیکه عوارض بگیره، حق همه شهرهاست که از ورود خودروهای تهرانی به شهرشون عوارض بگیرن
    • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      25 19
      این منطقیه اگر تهرانیا هم رفتن شهرستان شما عوارض بگیر دوبرابرم بگیر فقط شما نیاین تهران
    • عوض داره گلایه نداره A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      12 16
      هزار تا لایک پس تهرونیا که 6ماه از سال میان شمال هوای مارو الوده میکنن واز جنگل های سرسبز ما استفاده میکنن نباید عوارض گرفته بشه لایک1000000000000000000000000000000000000000000000000
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      3 4
      تهران اگر پایتخت نبود درست بود. وقتی پایتخت ایرانه طبیعتا باید همه حق ورود و خروج داشته باشند. مطلب مهم اینه خود تهرانیمام دارند عوارض میدند مثل زوج و فرد و طرح ترافیک و .... اولا وقتی از خودرو شهرستانی عوارض میگیرند ، اون روزی که عوارض گرفتند باید حق ورود به طرح رو بدن. دوما عوراض ورود به تهرانه نه برای شهرستانی ها فقط یعنی خودتونم برید مثلا ابعلی برگردید برای تفرح باید عوارض بدید. یه جور زندان شدن تهرانه.مهمتر اینکه عوارض رو برای ازادراه و بزرگراه میگرند نه کل راهها
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    65 36
    جمع کنید این مسخره بازیا رو
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    تهرانی ها هم بخوان بیان تو شهر ما باید از این به بعد عوارض بدن. ببینیم کی ضرر می کنه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      25 58
      جدا فکر می کنید تهرانی ها ضرر می کنند؟
    • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      13 3
      از گاز و برقی که از شهرستان برا تهران میاد از درامد نفتی که بهتون داده میشه اگر به نفع شهرستان عوارض و مالیات گرفته بشه یک نفرتون هم اونجا نمی مانید تهران یک دهی بود که با درامد نفت رشد کرد نکنه همه شما فکمر می کنید تهرانی اصیل هستید؟ همه از شهرستان هستی ضمن اینکه خودروهای خود تهرانی ها باید وارض گرفته بشه اونی که هر روز میاره خیابون خود تهرانی ها هستند . شما تهرانی ها برای کشور خروجی ندارید و فقط محل اخختلاس و...هستید پیشنهاد من اینه که از هر ماشینی که روزانه در تهران تردد میکنه عوارض سنگین گرفته بشه
    • بی نام US ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      9 2
      به جای دعوای تهرانی شهرستانی به اصل طرح فکر کنید که فقط دنباله پوله. بزرگترین منبع آلودگی تهران اتوبوسها و کامیونهای فرسوده و موتورسیکلتهایی است که اکثرا کیفیت خوبی ندارن. به جای پول گرفتن از خودروهای شخصی سرویس حمل و نقل عمومی پاک و کافی و ارزان و باکیفیت در اختیار مردم بذارید خودشون از خودرو شخصی استفاده نمی کنن. اگر کسی بتونه با سرویس حمل و نقل عمومی خوب و ارزان به شهر بیاد و برگرده مگر دیوانه است که ماشین بیاره.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      0 0
      ملت همچی به هم میتازند سر تهرانی شهرستانی که ادم فکر میکنه دشمن بعثی روبه روش هست.
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    57 8
    محدودیت کاری از پیش نمیبره مترو رو خوب کنید باور کنید همین ها که مثلا تو اتوبان کرج روزی 5 ساعت رفت و برگشت تو راهن با اون حرکت میکنن و گرنه کسی مرض نداره هم خودشو داغون کنه هم ماشینشو هم محیط زیستو و هم جیبشو خالی کنه. جایگزینهاتون با توجه به ارزش انسانها باشه یه آدم تمیز فکلی رو نمیتونی زوری سوار اتوبوسش کنی که و بگی همینی که هست نمیخوای نیا. همین طرح و ترافیک اولش گفتید بساط همه برچیده است ولی به مرور استثنائات دارن اضافه میشن و دوباره میشه همون آش و همون کاسه منتهی چون استفاده کننده بیشتر شده درآمدش و هدف غایی از طرح بیشتر میشه.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    42 29
    آقای میرلوحی تهران واسه بابای جناب عالی نیست. ما پول میاریم به تهران. شما حقوقت رو از چولهایی که ما به تهران میاریم می گیری
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    36 18
    دیگه گندشو در نیارید بخدا
  • محمد A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    27 10
    بله در كنار اجراي طرح ترافيك جديد خيلي هم خوبه خصوصا در مورد ورودي از كرج، چونكه مترو هم تا تهران هست. تا كي بايد يه سري از مردم و بچه هاي بيگناه هواي آلوده تنفس كنند و هزينه راحت طلبي و خودخواهي عده اي ديگر رو بدهند. البته بايد يه فكر اساسي هم در مورد موتور سيكلت ها بشه. عدالت بايد درباره همه باشه. اگه اينهمه ميگيد كه آلايندگي موتورها خيلي بيشتر از ماشين هاست چرا هيچ طرح و برنامه اي براي موتوري ها نداريد
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    62 7
    یواش یواش برای نفس کشیدن هم باید عوارض بدی. آب وبرق مجانی بماند
    • علی A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      4 4
      ذوست من چه اشکالی داره برا همه چیز عوارض بدیم. من فقط از مسئولین خواهش میکنم تعداد باجه هارو زیاد کنند
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    46 12
    اگر تهران این کار رو بکنه این حق برای سایر شهرها هم ایجاد می شه. اونوقت مردمی که می خوان تو کشور خودشان تردد کنند باید از این شهر به اون شهر عوارض بپردازند. طرح هوشمندانه نیست و باید جامعه هدف آن مشخص باشد.
  • حامد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    25 11
    این کار اصلا کار درستی نیست اول اینکه فقط به خاطر جنبه درآمدزایی که داره همه مسئولین شهری باهاش موافقن که مردم رو بدوشن و هیچ کمکی به کاهش آلودگی و ترافیک نمی کنه و بحث دومم اینکه صف های طولانی تو جاده ها واسه پرداخت این عوارض رو تصور کنید که خودش یه ترافیک و درد سر بزرگتریه. شما اگه واقعا نگران آلودگی هوای تهران هستین محدوده طرح رو گسترش بدین و دیگه طرح ترافیک نفروشین، نه اینکه قیمتشو ببرین هی بالاتر.وسایل نقلیه عمومی رو به روز و بیشتر کنید
  • اميد A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    37 9
    من خودم ساكن تهرانم. مواففم كه در مورد شهرهاي ديگه هم اين اتفاق بيفته خصوصا شهر كرج و شهرهاي شمالي. مطمنا به نفع مردمان اون شهرها هم هست و باعث آباداني اون شهرها خواهد شد و از تراكم در تهران و كلانشهرها و مهاجرت به اونها خواهد كاست.شما رو به خدا يه فكر اساسي هم در مورد موتوريهاي تهران بكنيد واقعا همه جوره شهر رو بهم ريختند،‌شلوغي و بي نظمي و تجاوز به حريم عابرين و آلودگي شديد هوا و صوتي.
  • بی نام DE ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    49 49
    وقتی یک عده بی سواد رو لیستی می فرستیم تو باید منتظر این طرح های هوشمندانه هم باشیم. تهرانی ها هم کل مللکت رو و بخصوص شمال رو به لجن کشیدن. باید سر مرز استان های شمالی سرباز بذارن و اینا رو با ویزا راه بدن تا دیگه از این فکرهای اح...ه به ذهنشون خطور نکنه
    • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      32 7
      تهراني ها؟ داداش شما يه آمار دقيق بگيري تهراني خيلي كم داريم. اكثر مردم تهران اصليتشون مال تهران نيست و از همه جاي ايران تو تهران هستند
    • عوض داره گلایه نداره A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      7 3
      در جواب رفیقمون که میگه تهرانی ها کم هستن پس قبول دارین اگه ما شهرستانی ها نبودیم شما تهرانی ها الان در یک شهر کوچک یا دهکده ناشناخته زندگی میکردید ودیگه پایتختی به اسم تهران نبودپس پایتخت مجموع همه قبایل و زبانهای مختلف کشیدن حصار و مرز بندی کار درستی نیست
  • بی نام DE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    73 6
    کار خوبیه. هزینه های مردم رو ببرید بالا تا زودتر تکلیفتون رو روشن کنن
  • بی نام DE ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    49 4
    مراکز پولساز، علمی و دولتی رو از تهران خارج کنید تا تهرونی ها بمونن خودشون با خودشون حال کنن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    26 4
    این طرح فقط برای صفحه پر کردن خبرگزاری ها خوب هست چون هیچ وقت اجرایی نمی شود جون عضو شورای شهری که به این طرح رای بدهد دور بعد دیگر رای نخواهد آورد
  • سید A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    10 1
    ابتدابسیاری از وزارتخانها نظیر فرهنگ وارشاد،میراث فرهنگی ، کار و تعاون یا آنهایی را که با بررسی کارشناسی مراجعین کمتری دارند را بخارج از تهران منتقل کنید.بیاری از افراد که از شهرستانها مراجعه میکنند هم راحت میشوند.سپس مشاغل حیاتی و اولویت دار را تعیین کنید و مجوز رابرای آنان با سهمیه مشخص کنید.کار باید مبتنی بر تحقیق و آمار درست باشد هرکه آماری ارایه داده نگفته است که از کجا آورده است
  • محمدرضا A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    24 43
    چه فکر خوبی از شرق و غرب و جنوب میریزن شهرو دودی میکنن و شبم برمیگردن دهات خودشون. بهترین راه اخذ عوارض سنگین هستش.
    • بی نام GB ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      43 11
      نه اینکه تو از مریخ اومدی
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      8 1
      همین دهاتی ها اومدن تهران رو تهران کردن تبدیل به پایتخت کردن وگرنه شما که اصلا معلومم نیست تهرانی هستی یا نه باید مثل ما تو دهکده زندگی میکردی ما افتخار میکنیم به دهاتی بودن خودمون
    • من من A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      3 1
      ای کیو... معنی این طرح این میشه که شما یه سر تا دریاچه چیتگر بری و بیای باید عوارض بدی یه کاری داشته باشی دو قدم بری اونور تر و برگردی باید عوارض بدی یا بچه سالی.. یا واقعا الاف و بیکار.. والا میدونستی ملت باید تا خارج شهر هم برن و برگردن... و مهمتر اینکه این طرح در عمل غیر اجراییه.. چون هر گونه عوراضی یعنی دو برابر کردن زمان ترافیک...
  • بی نام DE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    33 4
    چون این قبیل عوارض واقعا صرف توسعه و بهبود جاده ها نمی شود بنابراین راهگشا نیست ،جیب گشاست برای بعضی ها ...
  • شهروند A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    48 6
    مدل جدید چپاول پول از ملت
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    46 2
    برای تهران آمدن ویزا بزارید بهتره
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      0 0
      هر کس ده سال بیشتر تهرانه باید کارت اقامت تهران بگیره و بقیه عوارض بدن
  • بی نام GB ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    8 24
    دیگه دوران اخاذی عوارض و باج گیری قالیباف شهرفروش تراکم باز تمام شد . الان اقای نجفی هست و به احتمال 90 درصد با این طرح های مسخره پوپولیستی موافق نیست . درود بر برابری
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    64 2
    وقتی قلب تپنده اقتصاد کشور شده تهران دیگه کاری نمیشه کرد....شهر من شاهرود هیچ اقتصادی نداره و اونایی هم که کار دارن حقوق 500 تومنی میگیرن.....خیلی ها مجبور به مهاجرت شدن که بیان اینجا و از فقر و بیکاری نمیرن.....باید فکری به حال ایجاد اقتصاد شهرستانهای محروم کشور کرد
    • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      16 0
      گل گفتید.وضع اشتغال تو شهرستان ها خیلی خرابه.ربطی هم به این دولت نداره.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      15 0
      اگه نصف امکانات تهران رو شهرهای دیگه هم داشتن مردم مجبور نمیشدن با هزار دردسر و مشکل شهر خودشون رو ترک کنند و بیان تهران......هر چند که تهران هم شهر خیلی پیشرفته ای نیست......
  • مجید از تهران IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    6 0
    خانه از پای بست ویران است .... اینا مسکن های موقتی که درد رو درمان نمیکنه فقط مرگ رو به تا خیر میندازه فایده ای نداره خودتون رو اذیت نکنین یه فکر اساسی بکنین یه فکری که حداقل شما رو 40 سال ببره جلو نه عقب
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 3
    نه تنها باید از ورود خودروهای غیرساکنِ تهران عوارض ورود اخذ شود، بلکه در روزهای آلوده نیز بجای گسترش محدوده طرح زوج و فرد، اگر جلو تردد خودروهای غیر تهرانی خصوصا مسافرکشهای نمره شهرستان گرفته شود، بخش عمده‌ای از مشکل آلودگی هوا کم می‌شود.انواع عوارض شهرداری را تهرانی‌ها پرداخت می‌کنند، عادلانه نیست مصیبت غیرتهرانی‌ها نیز بر گردن ساکنین تهران بیافتد.
  • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 0
    با سلام به نظرم حال که مدیران مملکت ما تمام نا کارامدی خودشان را به دوش ملت میندازن بهتر است جلوی دهن هر فرد یک کنتور بذاریم واز اونها عوارض هوای سالم بگیریم اخه قرار نیست اونی که تند تند نفس می کشه و دی اکسید وارد محیط میکنه با اون یکی که کمتر نفس میکشه برابر باشه
  • بی نام GB ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    6 1
    می گویند زمانی پطر کبیر می خواست جنگ کند. بویارها پولدارها، مالکها، مفتخورهای روس را دعوت می کند و به آن ها می گوید یا باید هزینه جنگ را بدهند یا از کفار آلمانی وام خواهد گرفت. دین بویارها اجازه نمی داد از کفار وام بگیرند. دنیای شان هم اجازه نمی داد سر کیسه را شل کنند. رفتند و نشستند و فکر کردند و راه حلی یافتند: مالیات سوراخ. گفتند رعیت جماعت در زمستان برای ماهیگیری یخ روی آب ولگا را سوراخ می کند و ماهی می گیرد و باید بابت این سوراخ از آن ها مالیات گرفته شود. حالا حکایت دولت ماست که بلد نیست یا زورش را ندارد از نهادهای اقتصادی غول آسا مالیات بگیرد و می خواهد از ما مردم عادی مالیات سوراخ بگیرد.
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    4 1
    كسي كه مجبوره مياد تهران ولي أقايان فقط ميخوان كيسه بدوزن براي مردم بدبخت
  • شهرام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 0
    خیر به نظر من اخذ عوارض به تنهایی کمک قابل توجهی به این مسئله نمیکند. حل معضل ترافیک و کمک به بهبود کیفیت هوای پایتخت نیازمند یک سری اقدامات موازی از قبیل برقراری سرویس ادارات، اجرای طرح دائمی زوج و فرد و پیگیری و اعمال قانون مستمر تقویت و بهبود سیستم حمل و نقل شهری و طرح های تشویقی در این رابطه توزیع امکانات موجود پایتخت در سایر استانهای کشور به منظور فراهم ساختن شرایط مهاجرت از تهران ارتقاء کیفیت سوخت و البته ده ها راهکار خوب و مفید دیگر است.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    1 2
    یادتون باشه شما می خواهید شروع کنید بزن تا برقصیم.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    11 1
    بلاخره نفهمیدیم برای کاهش الودگی این طرح موردتوجه است یا اخاذی برای کسری درامد تامین حقوق های نجومی ویامخارج ریخت وپاش و...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    5 0
    ماشین های سواری دولتی را از مسئولین وخانواده انان بگیرید وتا باماشین های شخصی خود درشهرتردد انوقت این طرح را برای همه اجرا کنید
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 6
    سازمان کنترل کیفیت هوا وابسته به شهرداری تهران بر اساس دستور شورای شهر سابق، سیاهه آلودگی را دراورد، مشخص شد که سهم خودروهای بنزینی در آلودگی هوای تهران در کل تنها ۱۷ درصد است، اما سهم ماشین های گازوئیل سوز ۳۵ درصد سهم دارند اون موقع شورای شهر میخواهد با این بهانه درآمد زایی کند؟
  • زهرا غ IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    7 1
    یه موقع زبونم لال اخبار مربوط به وضعیت بچه ها در روستاهای کرمانشاه پوشش ندید چون ممکنه بلاخره یه رسیدگی بشه . همین خبر عالیه یا خبر عزادارادار شدن هنرپیشه معروف البته خدا رحمت کنه ولی همین به جذابیت رسانه تون اضافه می‌کنه . آفرین
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 7
    بنزین باید لیتری 7000 تومن شود تعرفه واردات خودرو به صفر کاهش یابد 90 درصد مشکلات مملکت حل میشود
  • بی نام DE ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    9 0
    به این میگن درآمد پایدار ، چند تا دوربین و قبض جریمه ، خدا بده برکت از تراکم فروشی هم درآمدش بیشتره
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    7 1
    اخذ عوارض از بزركراههايي كه جايكزين دارند بسيار منطقي است مثلا اتوبان تهران كرج چه ورود چه خروج اما بشرطي كه هزينه دريافتي فقط وفقط صرف مترو و حمل و نقل عمومي شود.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    5 1
    مدیران شهری و کلا مدیران کلان کشور سیرمونی ندارند از آب کره میگیرند باید به استحضار حضرات رسوند تا کی خون مردم رو میخواهید تو شیشه کنید
  • کامران IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    4 7
    اگر درآمد حاصله , هزینه بهسازی شبکه اتوبانهای تهران بشه , طرح ِ خوبیه . موافقم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    27 5
    جلوی حملات مغول وار تهرانیها به شمال را هم بگیرید خواهشا
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 2
    70 درصد شلوغی وترافیک اتوبانهای داخل تهران مربوط به افرادی است که با خودروهای شخصی هر روز وارد تهران میشوند وعصر برمیگردند که هیچ یک از شهرهای ایران این وضعیت را ندارد در امد حاصل از عوارض واردات به شهر رامیتوان مترو و وسایل عمومی را افزایش داد شما یه سری به بازار تهران بزنید اکر خانواده هایی که در حال خرید هستند از اطراف کرج امده اند مگر توی کرج اجناس کم است یا اینکه تردد به تهران راحتر است
  • بی نام US ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    4 1
    برای مردم خیربرای شهرداری آری...............پول بیزحمت ازفرش هوا.
  • ایرانی A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    9 2
    خیلی خوبه اما به یک شرط ۸۰ درصد درآمد استان ما هم به خودمان برسه ریزگرد ها هم بشما دیگه ارتباط نداره نفت و گاز و آب تمام محصول کشاورزی مارا بدون هیچ هزینهای تهرانیها و آقایان دزد سر گردنه میبرند اونوقت برای ورود به امکاناتی که پولش را از خون خودما کشیدند هم عوارض می خواهند دیگه شکی نیست که این آقایان فقط نابودی کشور را می خواهند
  • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    9 5
    مشگل پول نیست مشگل بیسوادی وبی نظمی آقایان باسواد تره
  • بی نام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 1
    ما الان برای توالت رفتن هم پول میدیم ، بهتر اینه هرکسی مردم عادی همون یه قرون دوهزار رو شب بریزم حساب حکومت که عزیزان حکومتی مشکل کسر بودجه نداشته باشند نهایتا مردم نون شب گیرشان نمیاد ، اشکال نداره مهم اینه که ما درسطح جهان خود رو کشور پولدار نشون بدیم به درک که مردم از نظر اقتصادی ظیعف میشن
  • مجتبی A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    7 1
    وای به روزی که صبر مردم تمام شود
  • بی نام US ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    0 1
    کلا مردم باید اختیار جیب خودشان را به هر کسی که بنوعی به قدرت رسیده بدهند تا اینها با هم سر لخت کردن مردم با هم دعوا کنند بلکه تعدادشان کم شود
  • بی نام US ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    0 1
    اینقدر زندگی در شهرها را مشکل کنید روستاها را هم که پیش از این زا بین برده اید تا مردم سر به بیابان بگذارند یا به هر طریقی ار کشور خارج شوند و در ارودگاه پناهندگان کشورهای همسایه بمانند. این مساله در زمان حمله مغول و اعراب به ایران هم روی داده است.
  • مقیمی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    0 0
    حالا دو نفر بحث تهران و شهرستانها را وسط کشیدند جنگ جهانی شد . برادر من بحث اصلی گرفتن پول از مردمه . این مردم هم هی پول دادند پول دادند ولی بجاش فقط بدنه دولت و اطراف دولت گنده تر شد و بودجه بگیرها افزایش پیدا کردند . مشکل اینجاست هر چی پول در میاد ده هزارتا جا برای خرج کردنش دارند . کجای دنیا دولتشان اینقدر مواجب بگیر و بودجه بگیر داره یعنی این دولت اگر بمن بگه همین الان بیا یک میلیون مفت بهت بدم من رو به بیابان فرار می کنم چون می دونم قراره ده برابرش ر ا پس بدم /
  • وحید A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    0 0
    موافقم .... باید عوارض سنگینی از این خودروها گرفت.... و به جاش حمل و نقل عمومی رو تقویت کرد... که اگه کسی هم واسه کار میخواد بیاد تهران با مترو یا اتوبوس بیاد...

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین