روزنامه‌نگاری که دست سرطان از پیکرش کوتاه شد

از جمله مسئولینی که با صدور پیام تسلیت در غم خانواده و بازماندگان رضا مقدسی شریک شدند می‌توان به وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، دستیار ارشد وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی او، سخنگوی دولت و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز جمعه 13 بهمن خبر درگذشت رضا مقدسی که پیش از ظهر اعلام شد در کنار اندوهی که برای نزدیکان، همکاران و دوستانش به همراه داشت، دولت‌مردان و از جمله سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی، دستیار ارشد او، محمد سلطانی‌فر، معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر ولایتی، رئیس هئیت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد مهاجری و... را در اندوهی فرو برد که حاصلش یا رفتن به خانه زنده‌یاد مقدسی و دیدار با بازماندگان او بود و یا صدور پیام تسلیت.

حضور مقامات و چهره‌های فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی در منزل مقدسی
حسین انتظامی، محمد سلطانی‌فر و حسین صفارهرندی از جمله چهره‌هایی بودند که با حضور در منزل رضا مقدسی، درگذشت او را پس از تحمل درد و رنج ناشی از بیماری به خانواده، نزدیکان و بازماندگانش تسلیت گفتند.

شماری از مدیران مسئول و سردبیران خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف نیز به خانه این روزنامه‌نگار رفتند.

پیام‌های تسلیتی که تلاش کرد از اندوه بازماندگان بکاهد
از جمله نخستین پیام‌های تسلیت، پیام سیدعباس صالحی بود که نوشت: «درگذشت روزنامه‌نگار متعهد و مدیر ارشد رسانه، مرحوم رضا مقدسی پس از تحمل دوره سخت بیماری موجب تاثر و تالم گردید. این ضایعه را به خانواده محترم زنده‌یاد مقدسی به ویژه همسر صبور ایشان و جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسالت دارم.»

حسین انتظامی هم در پیامش گفت:
«و حسن اولئک رفیقا
مدیر، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای کشور، رضا مقدسی عزیز در ایام شهادت بانوی گرامی اسلام و ‌چهلمین فجر انقلاب اسلامی به لقاءالله پیوست. با تأسف و اندوه فراوان، این واقعه ناگوار را به همسر صبور، فرزندان نازنین و بستگان محترم او و نیز خانواده رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم.

تلاش‌های پیوسته او از سال‌های روزنامه قدس تا جام‌جم، همشهری، خبرآنلاین و خبرگزاری مهر در صفحه مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای کشور ثبت خواهد ماند. از خدای مهربان می‌خواهیم که به پاس تلاش‌های صادقانه آن یار دیرین، او را که مصداق «و منهم من ینتظر» بود با دوستان شهیدش محشور کند.»

در پیام سیدحسن هاشمی آمد:
«رضا مقدسی هم از میان ما رفت؛ رفت تا در جوار رحمت پروردگار، زندگی حقیقی را آغاز و آرامش واقعی را تجربه کند. چهره آرام، لبخند دلنشین، اخلاق‌مداری، راستی و صداقت رضا مقدسی اما تا همیشه در خاطر دوستان و همکاران و اصحاب رسانه باقی است تا شاید التیامی شود برای دل‌های داغدار و چشمان اشکبار از رفتنش.

فقدان آن برادر عزیز را که در ایام شهادت فاطمه زهرا (س) آسمانی شد، به همسر گرامی، فرزندان و خانواده ارجمندش تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، شکیبایی و طول عمر با عزت خواهانم.»

پیام محمدباقر نوبخت هم به این شرح بود:
«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای رضا مقدسی از چهره‌های برجسته رسانه‌ای کشور موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانب شد. فقدان این چهره ارزشمند و اخلاق‌مدار رسانه‌ای که چند سال رنج بیماری را تحمل کرد به خانواده و بازماندگان ایشان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم.»

علی‌اکبر ولایتی نوشت:
«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مدیر متعهد، متدین  و فعال رسانه‌ای کشور، مرحوم رضا مقدسی که پس از تحمل بیماری دعوت حق را لبیک گفت موجب تاسف و تاثر گردید.

اینجانب درگذشت آن مرحوم را به جامعه رسانه‌ای  و مطبوعاتی کشور، علاقه‌مندان و به ویژه خانواده ایشان  تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان گفت:
«باسمه تعالی

كل نفس ذائقه الموت

از شنيدن خبر رحلت دوست عزيزم مرحوم رضا مقدسی از مدیران متعهد، متدین، دلسوز و اخلاق‌مدار در ايام سوگواری شهادت بانوی دو عالم حضرت صديقه كبری (س) بسيار متاثر شدم  و هرگاه از حالش می‌پرسيدم فقط پاسخش كلمه «خدا را شكر» بود، اميدوارم خداوند پاداش «لئن شكرتم لازيدنكم» كه همانا منزلت شاكر در نزد رب الارباب است را در حق اين برادر عزيز مستجاب نمايد.

از خداوند متعال غفران الهی و رحمت واسعه برای آن فقید سعید مسئلت نموده این ضایعه و فقدان آن عزیز را به علاقه‌مندان، اصحاب و فعالان رسانه‌ای، بازماندگان و خانواده معزز تسلیت عرض می‌نمایم و برای بازماندگان صبر و اجر آرزومندم.»

محمد مهاجری هم برای او نوشت:
«حتما بسیاری از دوستان شهادت می‌دهند که در بین همکاران و همصنفان ما، کمتر آدمی به تقید او به شرع بود. عاشق تماشای نمازخواندن‌هایش بودم. آرام، متین،خاضع،خاشع و...

رضا از معدود آدم‌هایی بود که حتی وقتی کاملا جدی با عقیده و روش و ایده‌ات مخالف بود و مخالفتش را با شدت و حدت بیان می‌کرد، ذره‌ای کینه و خشم به دلت نمی‌نشست. این را بارها به خودش هم گفته بودم و او با لبخند از کنارش می‌گذشت.

بسیار اهل مدارا بود. وقتی عصبانی می‌شد تصمیم نمی‌گرفت. هر چند صورتش سرخ می‌شد و چشم‌هایش دو دو می‌زد اما زبانش در کام می‌ماند و سخن تلخی نمی‌راند.» 

زمان و مکان روی کشیدن در نقاب خاک
مراسم تشییع رضا مقدسی، صبح فردا، شنبه 14 بهمن ساعت 10 صبح از مقابل منزل او واقع در انتهای اتوبان صیاد شیرازی (شمال)، خیابان صنایع (سمت راست)، خیابان گلزار (سمت چپ)، خیابان ولی عصر، کوچه گلبو، پلاک یک برگزار می‌شود. خاک‌سپاری او نیز در قطعه نام آورانِ بهشت زهرا انجام خواهد شد.

مراسم ترحیم این روزنامه‌نگار هم دوشنبه 16 بهمن از ساعت 18:30 تا 20 در  مسجد نور واقع در خیابان فاطمیِ تهران برگزار خواهد شد. مراسم هفتمین روز درگذشت مقدسی هم پنجشنبه 19 بهمن در مسجدالرضای مشهد انجام می‌شود.

رضا مقدسی از فعالان رسانه‌ای و متولد سال 1346 بود که فعالیت حرفه‌ای خود را از 20 سالگی در روزنامه قدس شروع کرد و مسؤولیت‌هایی نظیر سردبیری و معاونت مدیرمسئولی این روزنامه را در تهران  عهده‌دار بود. او علاوه بر روزنامه‌نگاری، در حوزه روابط عمومی نیز فعالیت داشت و مدتی مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی بود.

از فعالیت‌های دیگر مقدسی می‌توان به حضور در بخش‌های مختلف تحریریه‌ای صداوسیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم مقامی مدیرمسئول همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعاملی خبرگزاری مهر و مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز اشاره کرد. 

او از سال 92 به سرطان روده مبتلا شد و دوران شیمی‌‌درمانی را از سر گذراند. مقدسی بعد از مدتی بهبود یافت اما از آذر سال 95 دوباره شیمی‌درمانی خود را شروع کرد و وضعیت خوبی داشت تا این که از مهر 96 دور جدید درمانش آغاز شد اما به دلیل ضعفی که داشت‌، شیمی‌درمانی‌‌اش را قطع کردند تا وضع بهتری پیدا کند که چنین نشد و در بهمن 96 درگذشت.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی RO ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    1 0
    خداوند رحمت نماید. به خبرانلاین تسلیت