۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۷

شهرام شکیبا

خدا را شکر، این روزها دامداری دارد رونق پیدا می‌کند. چون برخی از خبرهای این روزها، به رویش شاخ در نواحی شمالی آدم کمک شایانی می‌کند. مثلاً همین خبر صحبت‌های گهرافشان رحیم‌مشایی مبنی بر اینکه از 30 میلیون سال پیش خلیج‌فارس بوده است.

رفقا در نقشه‌های زمین‌شناسی جستجو می‌کردند،‌یک نقشه برایم آوردند که نشان می‌داد دست‌کم 14 میلیون سال پیش هنوز خلیج فارس تشکیل نشده بود.

از طرفی چند وقت پیش وقتی دولت وعده نفری شصت‌هزار تومان را داد، دوستان سرویس اقتصادی «خبر» با یک ضرب و تقسیم ساده محاسبه کردند مبلغی که وعده داده شده، از کل درآمد نفت در هر سال بیشتر است.

با عنایت به مسائل فوق و اهمیت ریاضیات پیشنهاد می‌شود برای هیأت دولت یک معلم ریاضی بگیرند که ضرب و تقسیم‌ها را انجام بدهد و صفرهای اعداد را برایشان بشمارد و اینا.

 استقبال
وب‌گردی می‌کردم و سایت ورق می‌زدم که چشمم به یکی از همان خبرهایی افتاد که اول مطلب گفتم. تیتر خبر این بود: «استقبال محسن رضایی از موسوی در ورامین.» در خود خبر هم آمده بود: «محسن رضایی مسئول ستاد میرحسین موسوی در شهرستان ورامین علی‌رغم قطعی برق، از همکاری نهادهای دولتی و مسئولان این شهر تقدیر کرد.»

اول فکر کردم خبر روز زوج ارسال شده و آن روز «محسن رضایی» انصراف داده، چون قبلاً هم از طرح زوج و فرد کاندیداتوری وی برایتان نوشته‌ام. بعد گفتم ریاست ستاد انتخاباتی یک کار تمام‌وقت است، پس لابد محسن رضایی با حفظ سمت کاندیداتوری، رئیس ستاد میرحسین موسوی در ورامین هم هست. از دوستان سرویس سیاسی «خبر» پرسیدم، گفتند: این «محسن رضایی»، آن «محسن رضایی» نیست. تشابه اسمی است. حالا نمی‌دانم این «میرحسین موسوی» هم همان «میرحسین موسوی»‌ است یا نه؟! این چه طرز خبرنوشتن است؟

 ساسی‌مانکن
قضیه ساسی‌مانکن و کروبی کاملاً علنی شد. محمد نوری، مشاور هنری کروبی و رئیس شاخه هنرمندان حزب اعتماد ملی هم در این باره صحبت کرده است. خبر را که خواندم، باز گیر کردم که این «محمد نوری» همان «محمد نوری» است که «جان مریم...» را خوانده یا نه؟

به دو دلیل فهمیدم این «محمد نوری»، آن «محمد نوری» نیست. اول اینکه «محمد نوری» هیچ‌وقت «رپ» نخوانده است و دوم اینکه آن «محمد نوری» ملا نیست. در حالی که مشاور هنری کروبی و رئیس شاخه هنرمندان حزب اعتماد ملی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوری است. فقط نمی‌دانم ایشان ساسی‌مانکن را از کجا می‌شناخته؟

به هر حال حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نوری درباره حضور «ساسی مانکن» و «یاس» در ستاد کروبی گفته: «این هنرمندان در راستای انتقال مشکلات قشر هنری کشور به کروبی، برای حل این مشکلات در صورت تصدی پست ریاست جمهوری از سوی وی با شاخه هنرمندان همکاری می‌کنند.»

به نظر شما مشکلات «ساسی‌» چیست و کروبی چه قول‌هایی به او داده؟

فهیم
«محمدتقی فهیم» منتقد سینما، سریال «یوسف پیامبر» را کاری «ماهواره خاموش‌کن و گره‌گشای ترافیک» خوانده است.

من کاری به ساخت سریال و اساساً نقد آن ندارم. لابد مسعود فراستی زحمتش را می‌کشد. مبحث ماهواره‌خاموش‌کنی سریال هم هیچ، «گره‌گشایی ترافیک» ماجرا جالب است.

در محله ما که «یوسف پیامبر» جمعه‌ها ساعت 10 شب پخش می‌شد، به نظر شما در محله آقای فهیم‌اینا سریال چه روزی و چه ساعتی پخش می‌شده که مشکل ترافیک محلشان حل شده است؟

 پارتی
در خبرها آمده بود پلیس در یک پارتی شبانه در شهرری 22 نفر را دستگیر کرده و از آنها 15 عدد قمه و قداره گرفته است.

معمولاً در پارتی‌ها نیمی از مهمان‌ها دختر و نیمی پسر هستند. با این حساب چندین نفر از خانم‌ها هم مسلح به قمه و قداره بوده‌اند. البته یک فرض دیگر هم هست که اساساً مهمانی «سیبیل‌پارتی» بوده.

همه این‌ها به کنار، خودتان مقایسه کنید پارتی بچه‌های بالا و پایین را. اگر مهمانان یک پارتی 22 نفره در جردن دستگیر شوند چه چیزهایی پیدا می‌شود و اگر در «شهرری»، چه چیزهایی بالاخره سرگرمی مر‌فهین و اقشار آسیب‌پذیر با هم فرق دارد دیگر. خدا این دل خوش و لب‌ پرخنده را از ما نگیرد.

 خونه مجردی
سردار عزیزالله رجب‌زاده، رئیس پلیس تهران، خبر داده که قرار است در طرح انضباط اجتماعی، خانه‌های مجردی جمع‌آوری شود.

مرد: کجا می‌ری عزیزم؟

زن: می‌رم ماکارونی بخرم.

مرد: تو رو خدا زود بیا. یادته هفته پیش رفتی دکتر، دو ساعت نبودی، به جرم زندگی مجردی گرفتنم؟

زن: آهان یادم اومد. اگه برام النگو نخری یه هفته قهر می‌کنم می‌رم خونه بابام تا بیان از خونه بندازنت بیرون کارتن خواب بشی.

اگر این طرح اجرا شود، احیاناً تا چند ماه دیگر در مطبوعات شاهد آگهی‌هایی از این دست هم خواهیم بود:

«به یک همخانه به چشم‌ خواهری نیازمندیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =