۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱

ایرنا نوشت: تارنمای المانیتور نوشت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا احتمالا «جان هانا» را به عنوان فرستاده این کشور درباره سوریه معرفی خواهد کرد. هانا مشاور ارشد امنیت ملی «دیک چنی» معاون اسبق ریاست جمهوری آمریکا بود.

 المانیتور به نقل از چند کارشناس امور سوریه و یک مقام آمریکایی نوشت که دولت ترامپ قصد دارد با این انتصاب نیروی تازه ای به مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل ببخشد و راه حلی سیاسی را برای مناقشه سوریه به پیش ببرد.

هانا در حال حاضر مشاور ارشد در «بنیاد دفاع از دموکراسی ها/FDD» است. وی از سال 2001 تا 2004 معاون مشاور امنیت ملی چنی برای خاورمیانه بود و از سال 2005 تا 2009 به عنوان مشاور امنیت ملی چنی فعالیت کرد. هانا در وزارت خارجه دولت های بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش روسای جمهوری اسبق آمریکا حضور داشت.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که انتظار می رود هانا فرستاده آمریکا در امور سوریه شود اما درباره زمان دقیق این انتصاب اظهار بی اطلاعی کرد.

«جیمز جفری» سفیر سابق آمریکا در ترکیه و عراق گفت، هانا در صورتی به این سمت منصوب شود، با چالش های فراوانی مواجه خواهد بود، از جمله حل تنش فزاینده واشنگتن با ترکیه به دلیل حمایت ایالات متحده از نیروهای سوریه دموکراتیک.

دولت ترامپ مشاوره هایی با کشورهای همسو درباره مکانیزم های تقویت مذاکرات سوریه که تحت نظر «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل انجام می شود، داشته است.

تلاش های آمریکا در حالی است که احتمال می رود دور بعدی مذاکرات آستانه 22 و 23 فوریه (سوم و چهارم اسفند ماه) برگزار شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =