مهر به نقل از رییس سازمان امور مالیاتی گزارش داد: ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم و نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در ایران، ۸ درصد است.

مهر به نقل از رییس سازمان امور مالیاتی گزارش داد:  ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم و نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در ایران، ۸ درصد است.

 سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه نشست مالیاتی سازمان ملل گفت: ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم.

وی در ادامه افزود: تاکید جدی در نشست سازمان ملل بر این موضوع بود که باید بیش از ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی به مالیات اختصاص یابد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: در نشست های سازمان ملل مطرح شد که در اسکاندیناوی این عدد به ۴۰ و در آمریکا به ۲۵ درصد می رسد که البته طبق اعلام مسوولان نشست، آمریکایی ها مالیات واقعی را پرداخت نمی کنند و باید افزایش یابد.

رئیس سازمان امور مالیاتی نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در ایران را ۸ درصد اعلام کرد و گفت، البته قرار است در پایان برنامه به نسبت معقول متوسط جامعه جهانی یعنی یازده درصد برسد.

تقوی نژاد گفت: با پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ درآمدهای مالیاتی ۱۵۰ درصد درآمدهای نفتی شد و از آن پیشی گرفت.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: نفت متعلق به همه نسل هاست و نسل های آینده هم باید بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: افزایش مالیات از طریق فشار به مودیان موجود به دست نیامد و در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان از طریق مبارزه قاطع و جدی با فرار مالیاتی و شناسایی سیصد هزار مودی جدید که سابقه ای در پرداخت نشدند حاصل شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی مناطق کمتر توسعه یافته را دارای مشوق های مالیاتی خواند و افزایش تولید و اشتغال و صادرات را محور برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =