قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت سپانیر به عنوان رهبر و عضو کنسرسیوم اجرای طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از ادامه مشارکت در این 2 فاز گازی انصراف دادند.

 این در حالی است که هنوز علت این انصراف مشخص نیست و مسوولان نفتی در این خصوص نیز از هر نوع اظهار نظری خودداری کرده اند.

بدین ترتیب در ترکیب جدید اعضای کنسرسیوم اجرای طرح توسعه فازهای 15 و16 پارس جنوبی تغییراتی ایجاد شده است به طوری که شرکت ایزوایکو به عنوان رهبر اجرای طرح در بخش دریایی به همراه صف و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به فعالیتهای خود ادامه می دهند.

در حال حاضر پیشرفت اجرای مجموعه بخش فراساحل فاز 15 و 16 پارس جنوبی بیش از 50 درصد بوده که در بخش سکوهای دریایی، مهندسی، مدیریت، خدمات عمومی و لوله گذاری دریایی پروژه به ترتیب از 41 درصد، 70 درصد، 39 درصد، 52 درصد و 82 درصد پیشرفت برخوردارند.

در همین حال، میزان پیشرفت ساخت پالایشگاههای گاز ساحلی نیز حدود 49 درصد بوده که با توجه به انصراف قرارگاه خاتم الانبیا مسئولیت اجرای بخش خشکی و خرید تجهیزات به شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده است.

تاکنون مسئولان شرکت ملی نفت ایران دلایل انصراف قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سپانیر را از ادامه مشارکت در این 2 فاز پارس جنوبی اعلام نکرده اند.

پیش بینی می شود در صورت تامین کامل منابع مالی امکان بهره برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تا سال 1390 فراهم می شود.

هدف از طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز، 75 هزار بشکه میعانات گازی، سالیانه یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع (LPG )، یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و روزانه 400 تن گوگرد است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    0 0
    شايد بخاطر تحريم قرارگاه خاتم باشد