معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یک درصد بودجه دستگاه های اجرایی کشور از ردیف تملک دارایی های سرمایه ای به پدافند غیرعامل اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، سردار غلامعلی حیدری در شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این اعتبار برای انجام آموزش، فرهنگسازی و تمرین به عنوان بهترین گزینه های پدافند غیرعامل اختصاص یافته است.

وی افزود: امروزه توجه به آمایش سرزمین، کوچک سازی و پراکنده سازی در احداث واحدهای صنعتی و مادر، زیرساخت ها و سایر مراکز مهم جزو اولویت های پدافند غیرعامل محسوب می شود.

حیدری تصریح کرد: ایران چهار مزیت عمده شامل موقعیت منطقه ای، منابع انرژی، منابع معدنی و نیروی انسانی دارد که این مهم ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در بخش های مختلف را دوچندان کرده است.

وی بیان داشت: ارتقای توانمندی نظامی دفاعی و تقویت دیپلماسی دفاعی از مهمترین عوامل پیشگیری از حملات نظامی در پدافند غیرعامل به شمار می رود.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: تجهیز تمامی مراکز مهم و زیرساختی کشور به برق اضطراری، مقاوم سازی و مستحکم سازی، تامین آب پایدار در نقاط شهری و روستایی، طراحی بهره مندی از سوخت چندمنظوره در تأسیسات و زیرساخت ها و ارتقای تاب آوری سیستم ها بایستی در پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان داشت: خوداتکایی استان ها در تمامی زیرساخت ها و نداشتن وابستگی به دیگر نقاط راهبرد نهایی پدافند غیرعامل است.

حیدری اظهار کرد: سرمایه انسانی، سرمایه زیرساختی و فیزیکی و همچنین سرمایه های سایبری از مهمترین اهداف در دفاع غیرعامل محسوب می شود.

وی ادامه داد: وجود قلعه های مستحکم و کوچه های تنگ، مسقف، کوتاه و پیچ در پیچ همگی نشان از توجه ایرانیان به پدافند غیرعامل در معماری سنتی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی عضو شورای پدافند غیرعامل استان موظفند در سال آینده حداقل یک درصد بودجه تملک دارایی های سرمایه ای خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

اقبال عباسی بیان کرد: توجه ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری به اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل ضرورت دارد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =