آموزش ۸ هزار معلم ابتدایی برای اقامه نماز با کیفیت در مدارس

ایسنا نوشت: در جلسه فصلی ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش بر ایجاد نظام پایش و رصد اقامه نماز در مدارس از ابتدای سال ۹۷، تأکید شد.

جلسه فصلی ستاد اقامه نماز آموزش وپرورش با حضور وزیر، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور،رضائیان مشاور رئیس جمهور در امورنماز و جمعی از معاونین و مدیران حوزه ستادی در دفتر وزیر برگزار شد.

کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آموزش ۸ هزار معلم ابتدایی برای اقامه نماز با کیفیت در مدارس خبر داد و افزود: توانمندسازی معلمان، جشن تکلیف ویژه پسران درحضور مقام معظم رهبری، تعامل با معاونت های مختلف، رصد سخنان رهبری در مورد نماز از اجلاس ۲۶ گانه نماز و امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه نماز از جمله اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ نماز است.

حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد نماز کشور در این جلسه گفت: نماز تنها واجب دینی است که باید آن را فریاد زد وبا شور وهیجان آن را انجام دادو به همین علت است که در سه نوبت اذان با صدای بلند نواخته می شود.

زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز از ابلاغ دستورالعمل نظارت جامعه بر فعالیت های فرهنگی در مدارس غیردولتی خبردادو افزود: از اول بهمن ۹۶ این دستورالعمل اجرایی شده و براساس آن مدارس موظفند ۱۵ درصد شهریه دریافتی از والدین را صرف فعالیت های فرهنگی از جمله اقامه نماز کنند وبخشی از امتیاز مدارس نیزبه انجام این فریضه دینی اختصاص دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی هم از اجرای طرح آموزش نماز به بیش از ۸۱ هزار نفر خبر داد و اظهار کرد: اصل فرهنگ نماز باید درخانواده ها شکل بگیرد ،ممکن نیست دانش آموزی درخانواده ای اهل نماز باشد، اما نمازش را در مدرسه نخواند.

باقرزاده ادامه داد: نماز باید در متن برنامه ها باشد و نه در کنار برنامه ها، زیرا هدف تعلیم و تربیت، پرورش عبد صالح است و رکن اساسی آن عبودیت و بالاترین مرتبه عبودیت نماز است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت ونماز نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه های اجراشده در حوزه نماز آموزش وپرورش اذعان کرد: براساس سند جامع توسعه وتقویت فرهنگ نماز،‌ برنامه‌های متنوعی در مدارس در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به برپایی ۷۰ هزار نماز جماعت در مدارس ، برگزاری جشن‌های تکلیف ویژه پسران و دختران و همچنین جشن تشرف دانش آموزان پسر عشایری اشاره کرد.

47236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =