خبرگزاری صدا و سیما نوشت: پلیس اتریش نیمه شب یکشنبه (به وقت محلی) از حمله یک فرد مهاجم با چاقو به مامور پلیس اقامتگاه سفیر ایران در وین خبر داد.

يک مرد 26 ساله اتريشي که قصد داشت با چاقو به محل اقامت سفير ايران در وين حمله کند، با ضرب گلوله کشته شد.

هرالد موئزر سخنگوي پليس در وين اعلام کرد اين حمله در ساعت 11:35 به وقت محلي در نزديکي محل اقامت سفير ايران روي داد که فرد مسلح با شليک گلوله پليس از پا در آمد. یکی از محافظان سفارت بر اثر جراحات به بیمارستان منتقل شده است.

این حمله در حالی رخ می دهد که روز جمعه سفارت ایران در لندن نیز شاهد حملۀ افراد مهاجم بود.

جمعه گذشته چهار نفر وارد بالکن سفارت ايران در لندن شدند و به پرچم ايران اهانت کردند و پرچم هاي موسوم به خادم المهدي منتسب به جريان شيرازي ها را در آنجا نصب کردند.اين گروه شعارهايي سر دادند و پرچم هاي خود را در بالکن سفارت چرخاندند.
مهاجمين به سفارت ايران در لندن روز گذشته به قيد وثيقه آزاد شدند.

ايران سفير انگليس در تهران را به خاطر حمله چهار نفر به سفارت اين کشور در لندن و پايين کشيدن پرچم ايران و پاره کردن آن احضار کرد. اين افراد که وابسته به يک گروه مسلمان تندرو شيعه هستند به قيد وثيقه آزاد شده اند.

تهران روز جمعه حمله به سفارتش در لندن را به شدت محکوم کرد و از نيروهاي پليس انگليس خواست تدابير امنيتي مناسب را براي حفاظت از اماکن ديپلماتيک خود فراهم کند.اندکي پس از اين حمله سفير انگليس در تهران به وزارت امور خارجه ايران فراخوانده شد تا توضيحاتي درباره اين موضوع ارائه کند.

يکي از سخنگوهاي پليس لندن در اين رابطه گفت: حمله کنندگان به سفارت ايران در نهايت به قيد وثيقه آزاد شدند.
حمله کنندگان بيست و نه ،هجده،هفده و شانزده سال سن داشتند اما هنوز هويت آنها اعلام نشده است.تحقيقات درباره اين حادثه در جريان است.

گروه خادم المهدي که مقرش در انگليس است با تلاش هاي شيخ ياسر الحبيب پايه گذاري شده است.وي بارها نظرات جنجالي خود را درباره تاريخ اسلام بيان داشته و به صحابه پيامبر اکرم دشنام داده است و هم از شيعيان و هم از سني ها انتقاد مي کنند.­

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =