تصاویر | ظریف در هفتادمین سالگرد روابط تهران و اسلام آباد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و پاکستان تنها رابطه دیپلماتیک نبوده بلکه رابطه عاطفی است که ریشه در مشترکات زیاد ما دارد و اختلافات سیاسی هرگز به آن لطمه وارد نکرد.

به گزارش صداوسيما از اسلام آباد ؛ محمد جواد ظریف وزير امور خارجه کشورمان در مراسم هفتادمین سالگرد برقراری روابط ایران و پاکستان در جمع دیپلمات ها و اندیشمندان و نخبگان پاکستان گفت: روابط ایران و پاکستان تنها رابطه دیپلماتیک نبوده بلکه رابطه عاطفی است که ریشه در مشترکات زیاد ما دارد.

ظریف گفت: اختلافات سیاسی هرگز به روابط ما لطمه وارد نکرده است.

وزير خارجه کشورمان افزود: تکمیل خط انتقال گاز برداشته شدن موانع بانکی و اجرایی شدن تجارت آزاد موجب تقویت روابط برادرانه دو کشور خواهد شد.

وی افزود: ایران و پاکستان فرصت ها و ظرفیت های زیادی دارند که می توانند از آنها بخوبی استفاده کنند. امروز برخی از کشورها فکر می کنند با خرید اسلحه می توانند امنیت خود را تامین کنند اما هرگز اینگونه نیست.

ظریف گفت: امروز ضرورت ریشه یابی افراط گرایی و ترور برای از بین بردن آن احساس می شود. اختلافات جزیی نباید موجب جدایی ما از یکدیگر شود. امروز دشمنان ما تلاش می کنند با ایجاد اختلاف منابع ما را به تاراج ببرند

وزير امور خارجه کشورمان، داعش را تهدیدی برای جهان دانست و گفت: امروز منطقه از افراط گرایی و ترور رنج می برد. باید با کنار گذاشتن اختلافات و ایجاد روابط دوستانه بین کشورهای همسایه با تشکیل امت واحد توطئه های دشمنان را شکست داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =