این که مردها می‌توانند چندین کار را همزمان انجام بدهند یک ادعای قدیمی است که پایه و اساس علمی ندارد،‌ در حالی که مطالعات جدید نشان می‌دهد زنان در این زمینه بهتر از مردان عمل می‌کنند

بهنوش خرم‌روز: حتما شما هم بارها از زبان مردها شنیده‌اید که می‌توانند چندین کار را به طور همزمان و البته به خوبی انجام بدهند. خب،‌ از تجربیات روزمره که بگذریم،‌ ظاهرا هیچ مدرک علمی هم برای این ادعا یا جمله معروف قدیمی وجود ندارد.

گروهی از محققین هم وقتی متوجه شدند که برای این ادعای واقعا قدیمی و ظاهرا تا حدی فراگیر، هیچ شاهد علمی وجود ندارد، ‌مطالعه‌ای در این زمینه انجام دادند که نشان می‌دهد خانم‌ها بهتر از آقایان می‌توانند همزمان از عهده چند تکلیف بربیایند.

بر اساس گزارشی که تلگراف منتشر کرده، پروفسور کیث لاوز،‌ روانشناس دانشگاه هرتفوردشایر،‌ ‌از دو گروه زنان و مردان خواسته که در عرض 8 دقیقه این سه تکلیف را به طور همزمان انجام دهند: چند مسئله ساده ریاضی حل کنند، رستوران‌های روی نقشه را پیدا کنند و یک راهبرد طراحی کنند که نشان بدهد چطور می‌توان یک کلید گم شده را در یک محیط خیالی پیدا کرد. تازه در حین کار به افراد زنگ زده می‌شد که می‌توانستند جواب بدهند یا ندهند و اگر جواب می‌دادند یک تست دانش هم از آن‌ها به طور تلفنی گرفته می‌شد، در حالی که باید بقیه تکلیف‌های خود را هم انجام می‌دادند.

در نهایت پروفسور به این نتیجه رسید که اغلب خانم‌ها از عهده هر چهار تکلیف برآمدند اما غلب آقایان به راهبرد پیدا کردن کلید که رسید، عملکرد خیلی بدی نشان دادند. پس تا اطلاع ثانوی از این ادعای قدیمی استفاده نکنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =