استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار امروز مجلس قرار دارد. آن هم در شرایطی که وزرای راه و کار، روز گذشته بار دیگر از مجلس رای اعتماد گرفته و از استیضاح جستند.

به گزارش خبرآنلاین، امروز هم مذاکرات مجلس بر سر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با نطق مخالفان او آغاز شد.
حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم که از طراحان این استیضاح بود، به عنوان نخستین فرد پشت تریبون قرار گرفت و انتقاد تندی را علیه عملکرد محمود حجتی مطرح کرد. او گفت: خاک بر سر من که باید مسوولان مملکت به سرمایه‌داری، ۷۰۰ هکتار زمین را متری ۱۳ هزار تومان واگذار کنند. چرا اینطور مملکت را به باد می‌دهید و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برید؟
اما این تمام انتقاد نوروزی نبود. او از احیای یک تعاونی روستانی در حوزه انتخابیه خود نام برد و توضیح داد: ما در رباط کریم یک تعاونی ولیعصر داریم که در زمان طاغوت تعاونی روستایی بوده که حالا می‌خواهند آن را احیا کنند که برای همین کار ۴۰۰ میلیون تومان معاون وزیر، ۲۰۰ میلیون تومان مدیرکل و ۴۰ میلیون تومان رییس اداره پول گرفته‌اند. چقدر دولت باید برای این لابی‌گری‌ها خسارت بدهد؟

وزارت واردات و زمین خواری؛ نام جدید وزارت جهاد کشاورزی
اما نادر قاضی پور که در جلسه دیروز مجلس هم از جمله مخالفان وزیر بود، امروز هم پشت تریبون آمد و نام وزارت واردات و زمین خواری را جایگزین وزارت جهاد کشاورزی کرد.
باغداران ارومیه ای، کشاورزان گیلانی و پنبه کاران از جمله قشرهایی بودند که قاضی در حمایت از حقوق آنها به انتقاد از محمود حجتی پرداخت.

کشاورزان مرده‌اند فقط تشییع جنازه می‌خواهند

نماینده مردم اردبیل از دیگر موافقان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بود که او نیز به سیاست های محمود حجتی انتقاداتی را وارد دانست. البته انتقادات صدیف بدری تا حدودی نسبت به سایر انتقادات شدیدتر بود. او با این جمله که کمر کشاورزان در این دوره شکسته شد، عنوان کرد که کشاورزان مرده اند و فقط تشییع جنازه می خواهند.

او این را هم گفت که حجتی تاکنون صیانتی از حقوق کشاورزان، دامداران،‌ روستائیان و عشایر نداشته‌ است. نماینده مردم اردبیل خطاب به وزیر کشاورزی گفت: جناب آقای حجتی متاسفانه در توزیع فرصت‌ها در وزارت کشاوزی، مدیرت منابع و محصولات سوءمدیریت شما را شاهد بودیم.
سیب زمینی محصول اصلی استان اردبیل باز هم یکی از دغدغه های این موافق استیضاح وزیر بود که گفت: به جز گندم هیچ محصول دیگری را به صورت تضمینی خریداری نکردید. آیا خبر دارید در همین استان اردبیل قیمت فروش سیب زمینی کمتر از تولید بوده است؟ خبر دارید ده‌ها تن سیب زمینی در حال فاسد شدن هستند؟
این نماینده مجلس بیان کرد: کیفیت پایین کود کشاورزی باعث بسیاری از بیماری شده است. آیا می‌دانید اردبیل یکی از قطب‌های اصلی سرطان معده و روده را دارد که علت آن مصرف محصولات کشاورزی است.
وی با طرح این سوال که جناب آقای حجتی در دفاع از حقوق کشاورزان چه کرده اید؟ گفت: هر وقت خواستید محصولات را خریداری کنید با قیمت پائین خریدید، به آن‌ها تسهیلات با بهره بالا داده‌اید و با جرائم سنگین کمر دامداران و کشاورزان را شکستید. شما به همراه دولتمردان در واقع کشاورزان و عشایر و روستائیان را به خاک سیاه نشاندید. کشاورزان و دامدارن امروز مرده‌اند و فقط تشییع‌کننده می‌خواهند .
27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    0 0
    به عنوان يك كشاورز از استان فارس متاسفم كه حجتى ابقا شد ، انتقادات نماينده ها كاملن درسته و بسيارى موارد ديگر هست كه بايد از كشاورزان پرسيد تا بگن چه بر سر كشاورزي آمده بر اثر سو مديريت
  • 598 A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    0 0
    رحمت الله حافظی در حساب توییتری خود نوشت: مدیر منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج میلاد را تدارک می بیند،