تاریخ ایرانی نوشت: پریوش سطوتی همسر حسین فاطمی وزیر خارجه دولت مصدق، خبری از هدیه‌اش به رئیس دولت سابق ندارد.

چنانکه از توضیحات سفیر ایران در لندن برمی‌آید همسر فاطمی نگران دفترچه خاطرات وزیر خارجه دولت مصدق است که به احمدی‌نژاد داده بود و سرنوشتی نامعلوم دارد.

پریوش سطوتی درباره دفترچه‌ای که به احمدی‌نژاد داده گفته بود: «این دفترچه خاطرات که خاطرات روزهای زندان بود بعدها توسط پرستاری به دست من رسید که به آقای احمدی‌نژاد دادم. این دفترچه همراه من در لندن بود؛ اگر من آقای احمدی‌نژاد را نمی‌دیدم امکان داشت این دفترچه همچنان در صندوقچه من باقی بماند و من به خاطر لطف ایشان، این دفترچه را به ایشان دادم که به محض اهدای آن بسیاری از افراد من را مورد انتقاد قرار دادند که ما حاضر به خرید این دفترچه بودیم در حالی که من هیچ وقت کار خرید و فروشی نکردم.»

انتساب این دفترچه به شهید دکتر فاطمی توسط هیچ کارشناسی تأیید نشده است. پریوش سطوتی در مصاحبه‌ای در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسیده بود هیچ یادگاری از همسر سابقتان دارید یا خیر؟ گفته بود هیچ یادگاری از وی ندارد، با این حال ادعا می‌کند این دفترچه توسط یک پرستار به دست او رسیده و متعلق به دکتر فاطمی است. در تک‌برگ از دست‌نوشته‌های دکتر فاطمی که سایت ریاست جمهوری‌ آن را منتشر کرد، آمده است: «بر روی ستایشگران خاک بریزید.»

پیگیری‌های «تاریخ ایرانی» نشان می‌دهد که کتاب «نوشته‌های مخفیگاه و زندان دکتر حسین فاطمی (۲۸ مرداد ۱۳۳۲ - ۱۹ آبان ۱۳۳۳» در سال ۱۳۸۳ با ویرایش هدایت متین‌دفتری در لندن منتشر شده است.


29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =