مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر گفت: آثار طوفانی که از شب گذشته باعث بروز خاموشی هایی در مناطق شمال و شمال غرب کشور شده بود، به تدریج رفع شده وبخش عمده ای از خاموشی ها برطرف شده است، ضمن آنکه : بیش از ۹۰ درصد از خاموشی ها به صورت گذرا بوده و در همان دقایق اولیه رفع شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی و به نقل از توانیر، مسعود صادقی اظهار داشت: طوفان شب گذشته استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و بخش هایی از مازندران را تحت تاثیر خود قرار داده بود.
صادقی ادامه داد: شدت وزش طوفان در استان آذربایجان غربی بیشتر از سایر نقاط بود و همین امر باعث شد تا بیشترین میزان خسارت ها به شبكه و خاموشی های مشتركان در این استان رخ دهد.
مدیركل نظارت برتوزیع توانیر با اشاره به این كه این طوفان باعث خروج دو پست فوق توزیع در استان آذربایجان غربی و تعداد زیادی فیدر دراستان هایی شد كه تحت تاثیر وزش طوفان قرار داشتند.
صادقی با بیان این كه در غرب مازندران هم به دلیل وزش باد گرم خاموشی هایی به وقوع پیوسته بود، خاطرنشان كرد: بیش از ۹۰ درصد از خاموشی ها به صورت گذرا بوده و در همان دقایق اولیه رفع شد.
وی با تاكید براین كه هم اكنون بخش عمده ای از خاموشی ها در استان های مذكور رفع شده است، اظهار كرد: معدود خاموشی های باقی مانده نیز به دلیل سقوط شاخه درختان و بیلبوردهای نصب شده روی پایه های برق شبكه توزیع است كه در حال حاضر همكاران عملیاتی در استان های مذكور در حال رفع این مشكلات هستند.

صادقی در عین حال یاداور شد: نیروهای عملیاتی برق از دو شركت توزیع برق به ارومیه اعزام شده اند تا در رفع سریع مشكلات ناشی از طوفان و تك خاموشی های باقی مانده، به شركت توزیع نیروی برق برق آذربایجان غربی كمك كنند.
مدیركل نظارت برتوزیع توانیر به مشكل نصب بیلبوردهای تبلیغاتی روی پایه های برق در سطح بسیاری از شهرها اشاره كرد و گفت: متاسفانه این مشكل در رده نخست مواردی قرار گرفته است باعث بروز اتصال كوتاه و خاموشی در شبكه می شود.
صادقی از مدیران برق در استان ها خواست تا از طریق هماهنگی با مسئولان محلی ،برای رفع این مشكل و جلوگیری از نصب هرگونه بیلبورد روی پایه های برق اقدام كنند.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =