بانک های کردستان چالش های پرداخت تسهیلات را مرتفع نمایند/ تاکید بر رونق صادرات محصولات استان

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: اگر بانکها واقعا دیدگاه توسعه ای دارند باید تسهیلگر معضلات مربوط به ارایه تسهیلات باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، صبح امروز جمعی از مدیران کردستان به همراه سیدمهدی فرشادان یکی از نماینده های مردم شهرستانهای سنندج, دیواندره و کامیاران در مجلس از نزدیک در جریان مشکلات کارخانه بستنی عسل کردستان قرار گرفتند.

سیدجمال ساعدی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان عنوان کرد: از سال 86 که بستنی عسل شروع به کار کرد یکی از بزرگترین کارخانجات تولید بستنی در کشور بود که سالانه میلیاردها تومان بستنی به کشورهای دنیا صادر می‌کرد اما متأسفانه از نوروز سال گذشته بستنی عسل یا با تعطیلی یا با فعالیت ۱۰ درصد ظرفیت مواجه شده است.

وی افزود: در سال 94 به دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور قرار بود 40 میلیارد تومان سرمایه در گردش برای احیای این دو مجموعه (کشت و صنعت و بستنی عسل) به ما اختصاص داده شود اما تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده ایم.

ساعدی عنوان کرد: مجموعه بستنی عسل کردستان می تواند برای ۵۰۰ نفر موقعیت شغلی ایجاد کند اما متاسفانه امروز به دلیل نبود سرمایه در گردش درجا می زند.

سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج نیز عنوان کرد: همه دغدغه اشتغال و تولید داریم اما باید این دغدغه ها خروجی مثبت داشته باشد. وی افزود: بانک کشاورزی یکی از طرف های مرتبط با عدم سرمایه در گردش بستنی عسل کردستان است که باید با دید تسهیلگری بیشتری به این موضوع نگاه کند.

وی افزود: متاسفانه بانک های کردستان تسهیلگر موانع تولید نیستند و خود عامل مانع تراشی هستند.

فرشادان گفت: اگر بانکها واقعا دیدگاه توسعه ای دارند باید تسهیلگر معضلات مربوط به ارایه تسهیلات باشند. وی افزود: معتقدم درگاه هر کارخانه ای که باز شود موجب بسته شدن درگاه اعتیاد, طلاق و سایر معضلات اجتماعی در جامعه می شود.

محمد دره وزمی رییس سازمان صنعت, معدن و تجارت استان کردستان نیز ابراز داشت: بستنی عسل می تواند بهتر از این فعالیت داشته باشد چون هم ظرفیت دارد هم برند و تنها نیاز به حمایت دارد و حمایت هم فقط بحث سرمایه در گردش است.

وی افزود: بانک کشاورزی کردستان قول داده که سه میلیارد تومان تسهیلات به این مجموعه پرداخت کند که امیدوارم عملی شود.

رضایی یکی از معاونین بانک کشاورزی کردستان نیز گفت: تعداد افراد تحصیلکرده بیکار در خانوارهای کردستانی زیاد است و این ما را موظف کرده بیش از حد مسوولیت خود برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان از جمله بستنی عسل, تلاش کنیم.

بانک کشاورزی کردستان معتقد است که بستنی عسل نمی تواند وثیقه لازم برای پرداخت سه میلیارد تومان تسهیلات را تامین کند که این ادعا از سوی مدیرعامل شرکت بستنی عسل رد شد و قرار شد این مبلغ در کمترین زمان به مجموعه بستنی عسل تزریق شود.

در پایان این نشست فرشادان نماینده مجلس قول داد که موضوع پرداخت سه میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش مجموعه بستنی عسل را پیگیر باشد و این موضوع را به نتیجه برساند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =