۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

اعتماد آنلاین نوشت: احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است تنها اقدامات رئیس‌جمهور برای رفع حصر کافی نیست و نمایندگان مجلس نیز باید جدی‌تر به دنبال حل این معضل باشند.

احمد شیرزاد درباره رفع حصر گفت: «آقای روحانی در ایام انتخابات وعده‌هایی برای رفع حصر دادند که من معتقدم ایشان به این وعده خود پایبند هستند. اقدامات ایشان برای رفع حصر به‌عنوان رئیس‌جمهور که ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده دارد به‌گونه‌ای نیست که بتوان آنها را بازگو کرد. باید سال‌ها بگذرد و افراد در خاطرات خود این اقدامات را روایت کنند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: «آقای روحانی اقداماتی را که باید به‌عنوان رئیس‌جمهوری برای رفع حصر می‌کرد، انجام داده و به وعده خود پایبند است اما نباید همه توقعات از ایشان باشد. مجلس کارهای مؤثر و مهمی می‌تواند در این زمینه انجام دهد. اقدامات مجلس می‌تواند بسیار راهگشا باشد.»

شیرزاد یادآور شد: «در مجلس، آقای مطهری به‌صورت جدی پیگیری مساله رفع حصر هستند و اقدامات ایشان مؤثر بوده است؛ نمایندگان دیگر نیز باید مانند آقای مطهری پیگیر باشند. در صورت وجود این همکاری مساله حصر زودتر حل خواهد شد.»

او در تشریح علت نگرانی یک جناح سیاسی از رفع حصر گفت: «برخی اصولگرایان نگران این هستند که با رفع حصر اتفاقاتی بیفتد و این مساله به اسم کسی نوشته شود و اقبال مردم به آنان بیشتر شود اما باید توجه داشت که این مساله ثانوی است. مساله اصلی این است که سه انسان وارسته و ارزشمند که سرمایه اجتماعی هستند در شرایط نامطلوبی بسر می‌برند. آنان بدون اینکه دادگاهی برایشان تشکیل شده و حکمی داشته باشند از حقوق اولیه خود محروم هستند. در حالی که ادامه این وضع با توجه به شرایط کشور به صلاح نیست.»

شیرزاد افزود: «ادامه این وضعیت به نفع هیچ کس نیست. به نفع نظام هم نیست و کمکی به آرامش کشور نمی‌کند. برعکس اگر بزرگان کشور به این مساله خاتمه دهند نه تنها هیچ تنشی به وجود نخواهد آمد، فضایی از امید و نشاط در جامعه ایجاد می‌شود که به انسجام ملی کمک می‌کند.»

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =