ایسنا نوشت: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که اصلاح‌طلبان در مواردی بیش از حد محافظه‌کار بوده‌اند و امروز ضرورت دارد از این پیله خارج شده و به وظیفه خود در قبال مردمی که به آنان رأی داده‌اند به‌خوبی عمل کنند.

فرج‌الله رجبی شنبه - ۱۸ فروردین - در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه "تفاوت اساسی بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در نوع رسیدن آنان به قدرت و مسئولیت است"، گفت: اصولگرایان وقتی پای صندوق رای نمی‌آورند از طریق مناصب انتصابی به قدرت بازمی‌گردند اما اصلاح‌طلبان تنها از طریق صندوق‌های رای می‌توانند در عرصه مسئولیت باشند.

او این موضوع را یک امتیاز برای اصلاح‌طلبان دانست و در عین‌حال تصریح کرد که اگر اصلاح‌طلبان صندوق‌های رای را از دست بدهند، امکان حضورشان در عرصه‌های مختلف مسئولیتی وجود نخواهد داشت و این امر مستلزم آن است که این جریان بتواند مردم را متقاعد کند که پیگیر و بیان و دنبال‌کننده حقوق و مطالبات آنان هستند.

اهم اظهارات این عضو فراکسیون امید به شرح زیر است:

* مردم باید بدانند منویات آنان در ابعاد مختلف از زبان اصلاح‌طلبان مطرح شده و در رفتارهای آنان دنبال خواهد شد،  این را باید بدانیم که عبور از اصلاح‌طلبی به اصولگرایی نمی‌انجامد؛ این موضوع ارزش سیاسی جریان اصلاح‌طلبی را بیشتر روشن می‌کند.

* عددی که به عنوان حقوق دریافت می‌کنم بیش از ۵۴ میلیون ریال است؛ اما هر نماینده متناسب با حوزه انتخابیه و گستردگی آن، تعداد دفاتری که باید داشته باشد، مبالغی را دریافت می‌کند.

*یکی از مسائل اساسی رسیدگی به وضعیت موسسه‌های اعتباری است؛ همانکه در سئوالی از رئیس‌جمهور محترم هم پرسیدم؛ اعتقاد دارم سرنخ بسیاری از مسائل در موسسه‌های اعتباری مشخص می‌شود، این موضوع باید در دستور کار دولت، قوه‌ی قضائیه، مجلس و ... قرار گیرد.

* اگر ما نمایندگان به وظیفه‌ی خود در قبال مردم عمل نکنیم، مردم وسط خیابان خواهند آمد آنوقت هم آنان متضرر می‌شوند هم حاکمیت. باید مطالبات را مطرح کرد آنهم از تریبون‌های رسمی، این ممکن است هزینه‌ هم داشته باشد.

* امروز اصلاح‌طلبان مطالبی را نمی‌گویند تا کار به‌جایی برسد که یک نفر که خودش باید پاسخگو باشد به مدعی تبدیل می‌شود.

*اصلاح‌طلبان در مواردی بیش از حد محافظه‌کار بوده‌اند و امروز ضرورت دارد از این پیله خارج شده و به وظیفه خود در قبال مردمی که به آنان رأی داده‌اند به‌خوبی عمل کنند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =