ایسنا نوشت: یک عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس از رسیدگی به دو طرح تشکیل وزارت گردشگری و صنایع دستی و نیز تحقیق و تفحص از بررسی منابع و مصارف و نظام مدیریتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۰ سال اخیر، طی هفته جاری در صحن علنی مجلس خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر گفت: در جلسه بعدازظهر امروز (۱۹ فروردین) کمیسیون، اولویت‌های کمیسیون فرهنگی در سال ۹۷ و چگونگی تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی بررسی و تبادل‌نظر شد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اعضای کمیسیون ارتباط کمیسیون فرهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی را ظرفیت خوبی برای حمایت از کالای ایرانی عنوان کردند و تاکید کردند، فرهنگ‌سازی لازم برای عملیاتی‌شدن شعار سال و یافتن راه‌هایی برای تغییر نظر مردم جهت جایگزین کردن کالای ایرانی به جای کالای خارجی با همکاری صداوسیما و سایر دستگاه‌های فرهنگی انجام شود.

وی افزود: در این جلسه راه‌هایی برای منع صداوسیما از تبلیغ کالای خارجی و جایگزین کردن تبلیغ کالای ایرانی پیشنهاد شد. همچنین قرار شد، وزرای اقتصاد، صنعت، فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشریح برنامه‌های این وزارتخانه‌ها برای چگونگی اجرایی کردن شعار سال، به کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت شوند. هیات رئیسه کمیسیون پیشنهادات مطرح شده را ثبت کرد تا بعد از اولویت‌بندی، هر کدام از آنان را به نوبت در دستور رسیدگی قرار دهد.

به گفته ذوالقدر، تشکیل وزارت گردشگری و صنایع دستی، مسائل اخیر مطرح شده در خصوص فیلتر تلگرام و جایگزین کردن اپلیکیشن‌های داخلی، الزام صداوسیما برای جایگزین کردن تبلیغ کالای ایرانی به‌جای کالای خارجی و دعوت از برخی وزرای دولت در جلسات آتی کمیسیون فرهنگی مجلس، از مهم‌ترین اولویت‌های مطرح‌شده کمیسیون فرهنگی در ابتدای سال جاری است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =