۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
شیراز، صاحب بازار مواد پروتئینی می‌شود

«خبرجنوب» نوشت: روزگاری به عنوان یکی از دروازه‌های اصلی شهر مطرح بود اما امروز خود به یکی از نقاط مشکل‌دار مرکز شهر تبدیل شده است؛ از مشکلات بصری و نازیبایی‌هایی که در خور شهر گل و بلبل نیست گرفته تا بوی تعفن انبوهی از ضایعات مربوط به فرآورده‌های پروتئینی، دریایی و میوه‌ و تره‌باری که در جوی‌های آب روان است همه و همه سال‌هاست چهره نازیبایی به این محل داده است؛. حال اما به نظر می‌رسد تا یکی دو سال آینده و با راه‌اندازی بزرگ‌ترین بازار فروش محصولات پروتئینی در ابتدای خیابان کارگر، شاهد سامان‌دهی این محل خواهیم بود.

شهردار منطقه 2 شيراز در همين رابطه گفت: بازار بزرگ محصولات پروتئيني شيراز با 50 هزار متر مربع زيربنا هم اكنون در ابتداي خيابان كارگر در حال ساخت است و فاز نخست آن به اتمام رسيده و فاز دوم در حال اجراست.

قاسم اكبري اظهار داشت: اين پروژه تا بهمن ماه سال 98 به بهره برداري خواهد رسيد و با افتتاح آن شاهد ساماندهي واحدهاي تجاري و تغيير و تحولاتي اساسي در اين محل خواهيم بود.

وي از اتمام ساخت مركز عرضه محصولات حوزه برق و الكترونيك در ابتداي خيابان مشير شرقي خبر داد و گفت: علاوه بر اين بازار بزرگ موبايل شيراز نيز در كنار اين محل در حال ساخت است كه اين پروژه نيز 70 درصد پيشرفت دارد همچنين مقرر شد تا پروژه تجاري بخش خصوصي كه در كنار اين 2 پروژه در حال ساخت است نيز حداقل نسبت به تكميل بدنه سازي به منظور زيباسازي محل تا 3 ماه آينده اقدام كند.

وي تصريح كرد: يكي ديگر از پروژه هاي ما پروژه تعريض خيابان مشير شرقي از خيابان 25 متري به 45 متري در حد فاصل دروازه كازرون تا چهار راه وصال به طول 700 متر است كه هم اكنون آسفالت آن نيز انجام شده و در آينده نيز با تملك املاك مسير اين پروژه به چهار راه گمرك اتصال مي يابد.

اكبري ادامه داد: همچنين در كنار اين معبر عريض ترين پياده رو شيراز به عرض 10 متر هم اكنون در حال ساخت است كه علاوه بر محل عبور عابرين پياده داراي يك مسير دوچرخه سواري است و تا پايان سال به بهره برداري مي رسد.

وي گفت: يكي از پروژه هايي كه سال گذشته در سطح منطقه انجام شد سنگفرش خيابان انوري و كوچه اديان است كه امسال نيز طرح سنگفرش خيابان خيام و كوچه لشكري را در دستور كار داريم.

اكبري اضافه كرد: با توجه به اهميت انسان محوري در شهر يكي از مواردي كه ما در سطح اين منطقه دنبال مي كنيم اجراي پياده راه هاست كه يكي از پروژه هايي كه در همين زمينه امسال در منطقه اجرايي مي شود تبديل كوچه اديان به پياده راه است كه البته اين پروژه نيازمند تصويب شوراي حمل و نقل و ترافيك استان است و پيش از انجام اين كار تمامي جوانب از جمله جلوگيري از لطمه هاي اقتصادي ساكنان آن را مدنظر قرار مي دهيم.

شهردار منطقه 2 شيراز گفت: يكي ديگر از پروژه هاي در حال ساخت ما كه امسال به بهره برداري مي رسد پارك 3 هكتاري قلعه شاهزاده بيگم است كه تا پايان سال به بهره برداري مي رسد و شامل زمين فوتبال، رينگ دوچرخه سواري،‌ محل بازي كودكان و فضاي سبز است.

اكبري افزود: سال گذشته نيز اقدامات خوبي در سطح منطقه صورت گرفت كه از جمله اين موارد مي توان به افتتاح پارك 5 هكتاري بولوار رحمت و پارك 3/1 هكتاري وصال در خيابان انقلاب اشاره كرد كه با استقبال شهروندان رو به رو شد.

وي ادامه داد: بهسازي بولوار مدرس كه سال ها شاهد اجراي پروژه ساخت خط يك مترو در آن بوديم و رفع مشكلات و تخريب هاي صورت گرفته در اين معبر از اقدامات ديگر ما بود.

اكبري در خصوص ساخت پارك زيرين پل كابلي ولي عصر (عج) كه قرار بود باغ موزه دفاع مقدس در اين محل اجرا شود نيز گفت: در حال حاضر اسامي شهداي شهر شيراز بر روي وزنه هاي تعادلي پل كابلي حك شده و پارك ولي عصر (عج) احيا شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    3 0
    یکی از جاهایی که 40 سال به فراموشی سپرده شده منطقه سهل آباد نزدیک فردگاه شیراز است. جایی پر از خانه های فرسوده ،مواد فروشان و معتادانی که تداعی منطقه خاک سفید تهران را می کند و انگار که هیچ فکری نباید برای این منطقه کرد.