کاربران نظر دادند: کسی به اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن فکر کرده است؟

کاربران خبرآنلاین دلایل متعددی را برای اعلام مخالفت خود با افزایش سقف تسهیلات به دویست میلیون تومان اعلام کردند.

آیا تسهیلات دویست میلیون تومانی می‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند؟ این سئوالی بود که خبرآنلاین از کاربران خود پرسیده بود.

افزایش سقف تسهیلات مسکن ادامه همان سیاستی است که طی سال‌های گذشته از سوی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تلاش برای پوشش حداقل ۵۰ درصدی وام مسکن از هزینه خرید یک آپارتمان مصرفی مورد تاکید قرار داشته است.

مرتضی یکی از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال گفته است: تا زمانی که مالیات برای خرید خانه چندم وضع نشود این کار فقط به نفع دلالان خواهد بود خانه را گرانتر می کنند به اندازه ی همان وام و ما فقط باید قسط بیشتری بدهیم. این نکته بسیار ساده است و واقعا باعث تعجب است که دولتمردان ندانند.

کاربر دیگری معتقد است: "خیر ازچاله درآمدن وبه چاه افتادن است 200میلیون میگیری 350میلیون پس میدی با کدام کار ودرآمد؟"

فرهاد نیز گفته است:" از صددرصد فروش ساختمان، ٦٠٪؜ هزينه ملك و مصالح ميشه، ٤٠٪؜ هم سود سازنده از سودش هرگز كم نميكنه، خونه هاي لوكس حاشيه سود بالاي ٥٠٪؜ داره، مثل ماشين هاي لوكس كه بيشترين حاشيه سود تا بيش از ١٠٠٪؜ رو دارن، دليل تجملي كه از سوي اقازاده ها تزريق شده در مملكت، حاشيه سود بالاي اونه كه در انحصار اونهاست. در اين اقتصاد مريض هيچ سودي وجود نداره، اگر هم سودي هست، با چاه نفت و انحصاره كه مشخصه دست كيا هست. "

برخی دیگر نیز به استناد اقساط این تسهیلات تاکید کرده اند که پرداخت آن موجبات رشد قیمت مسکن را فراهم می کند . مهرداد در این خصوص می گوید: تحرک ایجاد میکند، اما نه برای قشر فقیر جامعه ، حداقل ماهی 4 و 5 تومن باید دربیاری بتونی جواب بدی. هر طور حساب کتاب میکنم نه کارگر میتونه و نه کارمند عادی .

یکی دیگر از کاربران گفته است: روش افزایش وام مسکن از ۲۰میلیون تا ۱۶۰ میلیون طی مقاطع زمانی که رکود بوده افزایش یافته و اثر بخشی خود را از دست داده به چند علت؛ یک- قدرت خرید مردم افزایش نیافته. دو - عدم نظارت بر قیمت مسکن و نبود متولی  کنترل بازار مسکن . سه- عدم برنامه ریزی دولت در جهت طرح مسکن اجتماعی و باز آفرینی بافت فرسوده که هنوز عملیاتی نشده است. چهار- سوداگری مسکن که باعث شد به علت افزایش ارز قیمت مسکن تا حدود ۴۰درصد افزایش یابداگر کلیه موارد بالا عملیاتی شود نیاز به افزایش نقدینگی در مسکن نخواهیم بود. "

نظر یکی دیگر از کابران نیز به این شرح بود: "ما که با وام 200 میلیونی و 100 میلیون پول ودیعه مون نزد صاحبخانه نمی تونیم خانه بخریم. پس لطفا وام ندید تا اجاره ها بالا نره. همه جای دنیا از سن خانه که می گذره قیمتش پایین میاد و اجاره ثابت می مونه و فقط در ایرانه که اجاره ها هر سال و نمی دونیم چرا بالا می ره. می گن مسکن در رکود است و 2 میلیون واحد خالی داریم اما از اون طرف قیمت می‌ره بالا. اول این تناقضات را حل کنید و نمی خواد وام بدید. همینکه اجاره خونه مون هر سال نره بالا خونه خریدن پیشکش مون. "

 

 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    4 0
    به گمانم قسط وام 200 ميليوني با سود نه و نيم درصد حدود ماهيانه دو ميليون و چهار صد هزار تومان مي شود.
  • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    7 0
    دمت گرم که اینبار بلندگوی واقعی مردم شدی
  • بی نام DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    9 0
    این کار هارا می کنند که بساز بفروش ها سود کنند چون الان خیلی از واحد هایی که ساختند رو دستشان باد کرده چون می خواهند گران بفروشند
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    12 0
    قضیه این وام مسکن درست مثل همان وام خرید خودرو و خیانت به مردم است
  • سعید A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    6 0
    در حال حاضر قسط وام 120 میلیون تومانی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است و حقوق یک کارمند یا کارگر هم بین یک میلیون و پانصد تا دو میلیون و پانصد هست یعنی اینکه مردم اقساط همین تسهیلات فعلی را هم نمی توانند پرداخت کنند ظاهراً مسئولین وقتی میخواهند تصمیم بگیرند مردم را درحد خانواده ودرآمد نجومی خودشان تصور می کنند یک جدول ساده از هزینه های زندگی یک کارمند یا کارگر قشر متوسط تهیه کنید ببینید چقدر از درآمدش باقی می ماند آنوقت برای مانده آن برنامه ریزی کنید نه اینکه سرتان را مثل کبک تو برف فرو کنید یک حساب دو دوتا چهارتاست حداقل هزینه ارزاق و درمان و پوشاک وایاب و ذهاب و تحصیل یک میلیون واجاره خانه و برق و آب و گاز و تلفن هم یک میلیون می شود دو میلیون آقایان فقط برای قشر مرفه برنامه دارند
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    7 0
    احسنت به خبر انلاين بيطرفانه جمع بندي نمودند
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    6 0
    پيشنهاد ميشود همايش و گرد همايي تبادل نظر درخصوص عوامل موثر بر افزايش وكاهش قيمت مسكن و رهن و اجاره با مديريت خبر انلاين و با حضور مصرف كنند گان مسكن ومستاجرين با دعوت از صاحب نظران اين حوزه در يكي از فرهنگ سراهاويا سالن ديگر بر گزار گردد