حمایت از کالای ایرانی اشتغال کارگران را تضمین می کند

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرانشهر بر استفاده از محصولات داخلی جهت حمایت از کارگر ایرانی تاکید کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی اشتغال کارگران را تضمین می کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب  در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه بیرانشهر با اشاره منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سالجاری ، بر ضرورت استفاده همه اقشار مردم از محصولات داخلی تاید کرد و اظهار داشت :با خرید و حمایت از کالای داخلی هم کارفرمایان را می توان حمایت کرد تا محصولات با کیفت تری تولید کنند و هم می توان در ایجاد و پایداری اشتغال کارگران کمک قابل توجهی کرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه افزود : کارگران نقش موثری در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی داشته اند و این قشر رکن اصلی تحقق حمایت از کالای ایرانی محسوب می شود.

وی در ادامه به مهارت آموزی جوانان جوینده کار در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : نداشتن مهارت برای ورود به بازار کار مهمترین مشکل اساسی امروز نسل جوان ما می باشد که با برنامه ریزی در زمینه مهارت این افراد با توجه به شرایط شغلی استان می توان در کاهش نرخ بیکاری کمک کرد.

آشتاب در بخش دیگری از سخنانش در مورد مشاغل خانگی اظهار نطر کرد و گفت: به منظور حمایت ازکارگاه های تولیدی و طرح های مستقل و پشتیبان مشاغل خانگی در سال 96 به تعداد 924 طرح مشاغل خانگی مبلغ 6 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

وی با اشاره به این‌که کارگران با تلاش مضاعف تولید با کیفیت داشته باشند، عنوان کرد: در اداره‌ کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان چند برنامه در دستور کار داریم به طوری که تلاش برای تثبیت کار در واحدها اولویت اول حمایت از کارگران است.

آشتاب با بیان این‌که سیاست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بحث دعاوی کارگری سازش و حل و فصل سازشی آن‌هاست، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۴۵ درصد دعاوی کارگری لرستان منجر به سازش شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =