اقتصاد بر خط نوشت: صفادشت شهری با ظرفیت های بی نظیر است، شهری که با ۴۰ هزار نفر جمعیت، هشت دانشگاه دارد و در ایران جزو اولین هاست. در این شهر دو شهرک صنعتی با ۸۰۰ واحد تولیدی وجود دارد، که در این حوزه یکی از برترین شهرهاست. شهری با توجه با پتانسیل‌های موجود در آن و توجه مسوولین می‌تواند به قطب صنعتی استان تهران تبدیل شود.

علی مدحت مدیرعامل شرکت سازه گستر و عضو شورای شهر صفادشت در خصوص شهرک صنعتی صفادشت گفت: طرح شهرک صنعتی صفادشت در ابتدا یک طرح باغ-ویلا بود، اما شهردار این شهر به دلیل آنکه تصمیم داشت بیکاری را در این شهر ریشه کن کند، آن طرح را به تاسیس شهرک صنعتی تبدیل کرد، چرا که صفادشت یک منطقه ضعیف و کارگرنشین است. همین اقدام شهردار باعث شد تا در حال حاضر صفادشت از شهرهای ماهدشت، اندیشه، کرج، ملارد، شهریار و... جذب کارگر داشته باشد، به طوری که اکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر در این شهرک مشغول فعالیت هستند.
عضو شورای شهر صفادشت، شورای شهر و شهرداری را یک فعالیت اقتصادی-اجتماعی خواند و افزود: شورای شهر باید ترکیبی از افراد اقتصادی، صنعتی، کارآفرین، اجتماعی و عمرانی باشد. بر همین اساس شورای شهر صفادشت سعی دارد تا از ظرفیت های موجود در این شهر استفاده کند، در حال حاضر طرح توسعه شهرک به تصویب رسیده است و تصمیم داریم شهرک را از ۳۰۰ هکتار به ۸۰۰ هکتار توسعه دهیم. من نیز اعتقاد دارم که باید صفادشت را به قطب صنعتی استان تهران بدل کنیم. لذا اگر شورا در همین زمینه بتواند فعالیت موثری داشته باشد، توانسته گام بسیار موثری برای اشتغال و تولید در منطقه بردارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =