تسنیم به نقل از مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ نوشت:مشترکان برق که به فکر اقتصاد برق هستند می‌توانند مصرف وسایل برقی خود را به بعد از ساعت ۱۱ شب موکول کنند چرا که از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه تعرفه مصرف برق از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح یک چهارم تعرفه معمولی است.

 حسین صبوری مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در نشستی خبری اظهار داشت: در هر فعالیتی که وقفه رخ دهد بعد از گذشت یک زمانی نتیجه این وقفه مشهود می‌شود اما در صنعت برق بروز کوچکترین وقفه بلافاصله خودش را به صورت خاموشی نشان می‌دهد. بنابراین نیروهای عملیاتی بخش توزیع برق به صورت 24 ساعته در حال فعالیت هستند که در تهران برق 4.5 میلیون مشترک را که 15 درصد مشترکین کل کشور در بخش برق هستند بدون مشکل تامین کند.

وی افزود: سالانه 21 میلیارد کیلووات ساعت برق در تهران مصرف می‌شود که 10 درصد مصرف برق در کل کشور است. همچنین در پیک تابستانه نیز 10 درصد پیک مربوط به مصرف تهران است.

صبوری با بیان اینکه طول شبکه توزیع برق تهران بالغ بر 32 هزار کیلومتر است گفت: در شهر تهران 650 مرکز حساس و حیاتی داریم و در طول سال بالغ بر هزار رویداد مهم در سطح شهر تهران برگزار می‌شود که این مسئله ضرورت تامین برق مناسب در پایتخت را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: در سال گذشته پیک برق تهران 4700 مگاوات بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 5000 مگاوات افزایش یابد.

صبوری با بیان اینکه به لحاظ خشکسالی بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی را نخواهیم داشت گفت: رشد 5 تا 6 درصدی مصرف برق در تهران در طول امسال نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده که ما برای تامین برق مناسب پایتخت باید پیک تابستان تهران را حداکثر روی 4500 مگاوات نگه داریم که در این زمینه دو راهکار مهم از ماه‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته که یکی عیب‌یابی شبکه و بررسی و حل مشکلات فنی شبکه بوده که در این خصوص 30 میلیارد تومان پروژه در این بخش تعریف شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه به انجام می‌رسد؛ دیگری مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا است که در این خصوص متعهد شده‌ایم 350 مگاوات با همکاری صنایع، خود تامین‌ها، تجاری، ادارات و مشترکان خانگی پیک‌سایی و مدیریت بخش تقاضا داشته باشیم که در این خصوص تا امروز 1100 تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر مشترکین حداقل 10 درصد از مصرف برق خود بکاهند مشکلی در تامین برق تابستان نخواهیم داشت گفت: به دلیل اوج مصرف برق کشور که حداکثر در 200 تا 300 ساعت از مجموع 8760 ساعت طول سال است اگر مشترکان بخش خانگی در تهران در ساعات اوج مصرف برق که 12 تا 16 و 19 تا 23 هر روز است از مصرف وسایل برقی خودداری کنند می‌توانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

وی افزود: مشترکان برق که به فکر اقتصاد برق هستند می‌توانند مصرف وسایل برقی خود را به بعد از ساعت 11 شب موکول کنند چرا که از 15 خرداد تا 15 شهریورماه تعرفه مصرف برق از ساعت 11 شب تا 7 صبح یک چهارم تعرفه معمولی است؛ این در حالیست که تعرفه مصرف برق در ایام تابستان امسال از ساعت 7 صبح تا 7 شب تعرفه معمولی بوده و از ساعت 7 شب تا 11 شب دو و نیم برابر تعرفه معمولی محاسبه می‌شود.

صبوری با بیان اینکه یک درصد مشترکین در تهران 40 درصد برق را مصرف می‌کنند گفت: در حال حاضر 85 درصد مشترکین خانگی در تهران برای یک دوره قبض برق که به صورت دو ماه یک بار صادر می‌شود کمتر از 50 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درخصوص میزان خاموشی‌ها در پایتخت گفت: مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترک در پایان سال 95 به میزان 250 دقیقه در سال بود که این رقم در پایان سال 96 به 160 دقیقه رسید و هدفگذاری شده در پایان سال 97 به 130 دقیقه در سال برسد.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    1 0
    من ادم بسیار دقیقی هستم و بسیار بر مصرف برق و اب و ... با حساسیت هستم.تمام لامپ های منزل هم ال ای دی هستش و خلاصه هر جور بگید مراقب جیب خودم هستم ولی تا الان برق زیر 50 تومن نداشتم.نه خودم نه برادرم نه هرکسی رو که میشناسم.فقط مادرم که یک نفر هستش مصرف برقش حدود 30 تومن هست.یا من کلا نباید هیچ چیزی روشن کنم یا ایشون دروغ میگند که مصرف 85 درصد مردم زیر 50 تومن هست.