باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نوبخت با اشاره به اینکه ۳ تا ۵ هزار مبتلا به مرگ مغزی در سال داریم، گفت: در سال گذشته تنها اعضای ۹۰۰ نفر پیوند زده شده است.

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در مراسم ضیافت نفس که در بوستان نفس برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از اهداکنندگان عضو به علت این اقدام خیر و پسندانه اظهار کرد: با همکاری وزارت ارتباطات سامانه آنلاین ثبت نام اهدای عضو راه اندازی شده و هموطنان می توانند تنها با ارسال یک پیامک اهدا کننده عضو شوند.

نوبخت عنوان کرد: امروز روز مجلس و قانون است و ریشه اهدای عضو به اردیبهشت سال 68که پدر اهدای عضو ایران فتوای این کار را از امام راحل گرفت بازمی گردد سپس حضرت امام دو هفته پس از این حکم به رحمت ایزدی پیوستند.وی ادامه داد: شورای عالی پیوند پس از انتصاب پدر اهدای عضو ایران به سمت وزارت بهداشت شکل گرفت و در سال ۷۰ رهبری معظم نیز فتوای امام راحل را دوباره صادر فرمودند.

نوبخت افزود: در سال ۸۰ سازمان پیوند عضو به یک اداره تقلیل پیدا کرد ولی پزشکان و پرستاران این کار خیر را ادامه دادند و وزیر بهداشت شورای عالی پیوند اعضا را دوباره راه اندازی کردند .

نوبخت عنوان کرد:انجمن اهدای عضو در سال ۹۴ راه اندازی شده است و تا مردم همکاری نداشته باشند اهدای عضو انجام نمی شود.وی اظهار کرد: سه تا پنج هزار مبتلا به مرگ مغزی داریم که در سال گذشته تنها اعضای ۹۰۰ نفر پیوند زده شده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =