کیهان نوشت: پس از فوت ناصر ملک‌مطیعی یکی از بازیگران سینمای قبل از انقلاب و به‌خصوص در مراسم ختم وی، این مسئله مطرح شد که چرا ملک‌مطیعی ممنوع‌التصویر بوده است؟ چرا هیچگاه خبر و عکس و تصویری از وی یا فیلم‌هایش از تلویزیون پخش نشد و حتی چندی پیش که به مناسبتی، دو شبکه تلویزیونی، وی را برای برنامه‌های خود دعوت کرده و مصاحبه‌هایی با او ضبط کردند، چرا هرگز آن مصاحبه‌ها پخش نشد؟

این سؤالات همراه پرسش‌های مشابه دیگر وقتی برجسته می‌شود که رسانه ملی اخبار درگذشت و مراسم ختم ملک مطیعی را پخش کرده، گفتار و تصاویری از وی به همین مناسبت روی آنتن برد و حتی وی را «آقای بازیگر» نامید!

در اینجا پرسشی که همراه با اندکی حیرت در ذهن هر مخاطبی شکل می‌گیرد، این است که اگر ناصر ملک مطیعی، «آقای بازیگر» بود، چرا تا زمان مرگش از او در رسانه ملی حرف و نقلی به‌میان نمی‌آمد که حتی برنامه‌هایش سانسور و مدیرانی که وی را دعوت کرده بودند، توبیخ شدند؟!

اما رسانه ملی همچنان سکوت کرده، گویی خجالت می‌کشد مواضع انقلابی خود را بیان کند، دقیقا مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری که در پیامشان به مستند‌سازان نوشتند: «... با سرِ افراشته، زبان و عمل، نشان دهید که مؤمن انقلابی‌اید...» واقعا مدیران رسانه ملی از چه موضوعی خجالت می‌کشند که مواضع انقلابی خود را بیان نکرده و پاسخ پرسش‌های را نمی‌دهند. آیا نمی‌توانند بگویند که ملک‌مطیعی متعلق به سینمایی بود که حضرت امام خمینی رحمت‌‌الله‌علیه در همان بدو ورودشان در سخنرانی 12 بهمن 1357 در بهشت‌زهرا صریحا اعلام کردند که سینمای ما مرکز فحشاء است و جوانان ما را به تباهی کشانده است؟ به‌راستی چه کسانی سمبل آن سینمایی بودند که مرکز فحشاء بود و جوانان ایران را به تباهی کشانید؟ آیا مدیران رسانه ملی نمی‌توانند توضیح دهند که به دلیل وجود صحنه‌های مستهجن و خلاف اخلاقیات جامعه، حتی تصاویر و پوستر فیلم‌های این بازیگر نیز در رسانه عمومی قابل نمایش نیست چه رسد به اصل فیلم؟ چنین تصاویر و عکس‌ها و فیلم‌هایی حتی در آمریکا درجه R گرفته یعنی نمایشش در سینماها برای زیر 18 سال ممنوع است و به جز برخی تلویزیون‌های کابلی یا ماهواره‌ای، شبکه‌های تلویزیونی عمومی، اساسا چنین فیلم‌ها و تصاویری را حتی در آمریکا نمایش نمی‌دهند.

آیا می‌توان تعاریف او از سینمای مبتذل قبل از انقلاب را نشان داد که با به‌به و چه‌چه کردن‌ها برای فیلم‌های آن ‌اشاعه فساد می‌کند؟ آیا یک صحنه از آن فیلم‌ها را همان‌ها که مدعی ظلم نظام در حق چنین افرادی هستند، حاضرند با خانواده‌شان ببینند؟ رسانه ملی در چنین مواردی با سری افراشته باید پاسخ دهد که به چه دلیل سینمای فیلمفارسی و سمبل‌هایش را تبلیغ نمی‌کند. صراحتی که متاسفانه در مسئولین امروز تلویزیون ما یافت نمی‌شود!

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    79 7
    .. خیلی خوب .. حالا سوال اینجاست که خیلی از بازیگران دیگر که در همین فیلمهای به قول شما مستهجن و فیلمفارسی قبل از انقلاب بازی کرده اند بعد از انقلاب نیز به راحتی و آزادانه بازی کردند ... چرا ملک مطیع رو اجازه ندادن ؟؟؟
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
      7 0
      این که بدتر کردی مسئله رو
  • بی نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    47 2
    نویسنده خیلی خوب با سینمای آمریکا و درجه ی فیلمهاش آشناست
  • بی نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    43 3
    با این دیدگاه چرا آقای احمد نجفی یا سعید راد یا ایرج قادری توانستند در سینمای بعداز انقلاب کار کتتد؟ این معیارها فقط برای ناصر ملک مطیعی وجود داشت؟
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    56 5
    جوانان ایرانی را به تباهی کشیدند؟ قابل توجه کیهان، همین جوانان پرورش یافته در اون زمان سازندگان این انقلابی هستند که به ان می بالید. همین جوانان رشد یافته در دوران جنگ کاری کردند کارستان با آن همه شجاعت و مردانگی. به خدا این بی انصافی ست
    • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      2 15
      چرا تودتو گول میزنی، یعنی الان سینما فیلم آنچنانی پخش کنه ، ک..باره باز بشه ، نسل لنقلایی تربیت میشه؟ بس کنید . مشکل جیز دیگه اس
  • بی نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    58 2
    آره خب همین ناصر ملک مطیعی بود که راههای اختلاس کردن رو تو فیلماش به مردم یاد داد
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    75 5
    بهتر است کیهان از صدا و سیما درخواست کند چرا از اختلاس کنندگان و آقازاده های پولدار که با دور زدن تحریم ها میلیاردر شده اند نام نمیبرد.
  • بدون نام ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    47 1
    احتمالا تجاوز گروهی در مدارس تهران هم تقصیر ناصر ملک مطیعی وفیلمهای اوبوده!!!!
  • یک معلم IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    40 1
    در مقابل دانش آموز و دانشجویان بی قید حال حاضر صد رحمت به ناصر و وثوق و گوگوش و جمیله و ....... اونها همه انسان بودن اقای شریعتمداری من معلمم من میدونم چه خبره تو سرت زیر برف کردی یه سر بزن به دانشگاهها و مدارس تا به عمق فاجعه پی ببری بشین یک لحظه فکر کن چه کردید
  • قاسم A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    37 1
    من 65 سال دارم تمام فیلم های آقا ناصردیدم درفیلمشان جزمرام ومعرفت وجوانمردی چیزی دیگرندیدم .روحش شاد.یادش گرامی
  • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    31 0
    جوانان انقلابی جوانان دهه اول انقلاب بودند که به مدت 8سال در مقابل صدام ایستادند و خون خود رادادند اما در حال حاضر با سیاست های فرهنگی 40 ساله مان برخی از جوانانمان به سمت اعتیاد،نزدیکی بیش از حد به جنس مخالف وحتی موافق وهزاران چیز دیگر رسیده اند واین نتیجه تصمیم گیری افراد فرهنگیی برخی است.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    31 0
    ریشه این همه نفرت به همه چیز و همه کس از کجا میاید.
  • بی نام DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    6 0
    بعد عامل فسادهای امروز چی هست؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    7 0
    کیهان یه جوری از اشائه ابتذال در صحنه فیلم های اون زمان گفته که انگار تمامی صحنه ها پر از مفسده بوده. بله حتما فیلم هایی هم صحنه های مبتذل داشته اما نمی شود که تمام سینمای قبل از انقلاب را محاکمه کرد. راست می گویید الان در فیلم هایمان ابتذال وجود ندارد اما باور کنید ابتذال در جای جای این کشور وجود دارد تا شما ابتذال را چگونه معنا کنید
  • شایان A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    5 0
    باسلام.وفبولی طاعت.من از روزنامه کیهان میخام بپرسم که قتل آتنا در پارس آباد،اهورا در رشت،ستایش دختر بچه افغانی .......که حافظ وسعدی هم دیگه از اتفاقی که واسشون اتفاق افتاد وهمه رنج ۷تا۸سالن در دوران فساد وفحشایی بود که امثال وثوقی وملک مطیعی ها در سینما بودن وجوانانشو به بیراه بردن دردورانی که سینما وتلوزیون از نظر شما پاک ومطهرست؟؟