۰ نفر
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

ایسنا نوشت: بر اساس موضوع ماده ۲۲ و ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قیمت خرده‌ فروشی سیگار در سال جاری اعلام شد. بر این اساس هر نخ سیگار از ۷۵ تا حدود ۱۱۵۰ تومان است.

بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستگاه‌های کاشف محصولات دخانی در هنگام تنظیم صورت جلسه کشف محصولات دخانی قاچاق باید ارزش این محموله ها را نیز قید کنند. بنابراین مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در ابتدای هر سال با توجه به هماهنگی به عمل آمده با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به تنظیم و ابلاغ فهرست قیمت محصولات دخانی به دستگاه‌های ذیربط ‌اقدام می‌کند که این فهرست برای سال جاری به سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال شده است و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز طی نامه‌ای فهرست یاد شده را به کلیه دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است.

در همین رابطه قیمت مربوط به خرده‌فروشی محصولات دخانی در سال جاری نیز بررسی و فهرست شد تا به کلیه دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شود و بر همین اساس ارزش کالاهای مکشوفه در صورت‌جلسات قید گردد.

گفتنی است قیمت هر نخ سیگار موجود در بازار در حال حاضر از ۷۵ تا حدود ۱۱۵۰ تومان است و کلیه محصولات دخانی عرضه شده در سطح بازار باید قیمت خرده‌فروشی تعیین شده‌ای داشته باشند.

در بند (م) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ عوارض جدیدی برای سیگار وضع شد که شامل ۷۵ ریال برای هر نخ سیگار با نشان ایرانی، ۱۵۰ ریال برای هر نخ تولید مشترک، ۲۵۰ ریال برای هر نخ تولید داخل با نشان بین المللی و ۶۰۰ ریال برای هر نخ سیگار وارداتی بود؛ افزایشی که از ابتدای اردیبهشت امسال به اجرا درآمد.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب ب ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 2
    قيمت سيگار هر چقدر هم زياد بشه بازم كمه