باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شرکت رسانه‌ای بازفید گزارش داد در سال ۲۰۱۵ ایوانکا ترامپ با کمک وکیل شخصی پدرش برای برگزاری نشست میان ترامپ و پوتین تلاش کرده است.

 به نقل از سی ان بی سی، بنا بر گزارش شرکت رسانه‌ای خبری بازفید آمریکا به نقل از چهار منبع آگاه ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا، در سال 2015 مایکل کوهن، وکیل شخصی دونالد ترامپ را با یک وزنه‌بردار روس آشنا کرده تا از طریق آن بتواند ترامپ را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معرفی نماید.

به گزارش این منابع مطلع دیمیتری کلوکوف، وزنه بردار روس و نایب قهرمان المپیک بارها برای برگزاری نشست به منظور تسهیل ساخت برج 100 طبقه‌ای ترامپ در مسکو دعوت شده است. بنا بر گزارش بازفید، کوهن دست کم دو ایمیل و یک تماس تلفنی با این ورزشکار روس داشته است، با این‌حال او هر گونه دست داشتن در این ماجرا را تکذیب کرد. کلوکوف نیز با ارسال متنی به سی ان بی سی روز چهارشنبه ارتباط با کوهن را رد کرد. کلوکوف تاکید کرد من یک ورزشکار هستم نه یک سیاستمدار. وزنه بردار روس همچنین هر گونه دیدار و گفتگو با ایوانکا ترامپ را نیز تکذیب کرد.

یکی از سخنگوهای ایوانکا ترامپ به بازفید اعلام کرد او حداقل مداخله را در برنامه مربوط به برج 100 طبقه در مسکو داشته است. استفان ریان، دستیار مایکل کوهن نیز از اظهارنظر به بازفید خودداری کرد. همچنین کاخ سفید به درخواست سی ان بی سی برای اظهارنظر درباره این مسئله هنوز پاسخ نداده است.

پروژه عظیم ساختمانی در مسکو که در نهایت ناتمام رها شد، خود سوالات بسیاری را درباره منافع احتمالی رئیس جمهور با روابط کاری خارجی بی‌سابقه مطرح کرد. ترامپ بارها هرگونه دست داشتن در این موارد را رد و اعلام کرد اداره سازمان ترامپ را به پسران خود واگذار کرده است. پس از انتشار ایمیل‌های یکی از دستیاران تجاری رئیس جمهور آمریکا پروژه برج‌سازی ترامپ در مسکو بیشتر مورد بررسی قرار گرفت. این دستیار ترامپ در ایمیل‌های خود ادعا کرده بود که او قادر است تا در دفتر و میز شخصی پوتین برای ایوانکا یک صندلی ویژه فراهم نماید.

هنوز نحوه ارتباط ایوانکا ترامپ با ورزشکار روس مشخص نیست. بر اساس گزارش بازفید به نقل از دو تن از منابع آگاه بازرسان کمیته اطلاعاتی سنا ایمیل‌های میان کوهن و کلوکوف را مورد بررسی قرار داده‌اند. همچنین دو منبع آگاه دیگر نیز به بازفید اعلام کردند این ایمیل‌ها به بررسی بازرس ویژه نیز رسیده است. پیتر کار، سخنگوی بازرس ویژه و نیز سخنگوی کمیته اطلاعاتی سنا از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =