باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محققان در مطالعات خود دریافتند که مصرف نوعی ماده غذایی خطر مرگ ناگهانی ناشی از بیماری قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و ریتم قلب را تنظیم می‌کند.

حتما شما هم تاکنون از فواید انواع غذاهای دریایی به خصوص ماهی برای سلامت بدن شنیده اید، این غذای دریایی به دلیل برخی مواد مفید باید حداقل هفته ای یک بار در برنامه غذایی روزانه باشد، ماهی را می توانید کبابی، سرخ شده یا در فر طبخ شده میل کنید.

بر اساس مطالعه انجام شده محققان که نتایج آن در مجله پزشکی هلث آنلاین منتشر شده است ، مصرف ماهی یک بار در هفته خطر مرگ ناگهانی به علت بیماری قلبی را تا 50 درصد کاهش می دهد، این در حالی است که بیماری قلبی نخستین عامل مرگ و میر جهان بوده و ناشی از سبک زندگی مدرن و غلط افراد است.

با مصرف ماهی مرگ ناگهانی سراغتان نمی‌آید
براساس یافته محققان بهترین راه برای کاهش خطر مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی مصرف ماهی است و این گفته ها نتیجه انجام تحقیقی روی گروهی از پزشکان آمریکایی است.

در این تحقیق انجام شده ‌۲۰ هزار و ۵۵۱ نفر از نظر رژیم غذایی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از پایان تحقیق ۱۳۳ مورد فوت از این گروه ثبت شد وبا بررسی عوامل مختلف دانشمندان پی بردند افرادی که حداقل یک بار در هفته ماهی مصرف می کردند خطر مرگ ناگهانی در آنها کمتر از کسانی بود که در طول یک ماه ماهی مصرف نکرده بودند.

دانشمندان همچنین فایده ویژه ای از مصرف نوع خاصی از ماهی یا مصرف بیش از یک بار در هفته این غذایی دریای پیدا نکردند و تنها بر این اذعان داشتند که احتمال مرگ ناگهانی ناشی از حمله قلبی با مصرف ماهی کاهش پیدا می کند.

تأثیر فوق‌العاده ماهی در پیشگیری از پوسیدگی دندان‌
ماهی فوایدی بسیاری برای سلامت بدن دارد و بیشترمواد مغذی را که برای بدن موردنیاز بوده در خود دارد، اما ویژگی که این غذای دریایی را منحصربه فرد کرده چربی خاص موجود در آن است، این غذای دریایی منبعی غنی از آهن، روی و فلوئور نیز محسوب می شود که در نتیجه فلوئور موجود در این غذای دریایی به مستحکم شدن دندان‌ها کمک می کند و مانع از پوسیدگی آن می شود.

ماهی ریتم قلبتان را مثل ساعت تنظیم می‌کند
فسفر و کلسیم در استحکام و سلامت استخوان های بدن نقش به سزایی دارند، بر اساس مطالعه بر روی بیش از 20 هزار پزشک محققان دریافتند که ماهی‌های چرب مثل ماهی تن و آزاد سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و موجب تنظیم عملکرد قلب‌وعروق می شوند و از بروز ریتم‌های خطرناک قلب جلوگیری می کنند، همچنین اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی به آرام شدن ماهیچه‌های قلب کمک می کنند و خطر بروز سکته قلبی را کاهش می‌دهند.

ماهی بخورید آب مروارید نگیرید
رژیم غذایی که سرشار از امگا 3 باشد به سلامت چشم کمک بسیاری می کند، امگا 3 موجود در ماهی از بروز آب مروارید جلوگیری می‌کند، همچنین مانع بروز التهاب بیش از حد می شود که عامل سرطان و بیماری قلبی است، افزون بر این موجب رشد عملکرد مغز می شود و می‌تواند در روند درمان اسکیزوفرنی، افسردگی و اختلال دوقطبی تاثیرگذار باشد.

آلزایمر و سرطان را با مصرف ماهی از خود دور کنید
مصرف ماهی احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد و خطر ابتلا به آلزایمر را کم می کند، همچنین موجب کاهش دردهای مفصلی در مبتلایان به آرتریت می شود، افزون بر این امگا 3 جذب کلسیم را افزایش می دهد و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.

2323

کد خبر 786634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    3 0
    آقا تو این مملکت باید زودتر مرد به فکر طول عمر هستید
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    2 0
    ماهی پرورشی ها که ما میخوریم چی
  • یک ایرانی در آمریکا US ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
    0 0
    به شرطی که این ماهی در حوضچه های آلوده با انواع سموم و هورمون پرورش پیدا نکرده باشد. وگرنه خوردن آن نه تنها مفید نیست بلکه به شدت مضر و خطرناک است. به ویژه ماهیهایی که در حوضچه های پرورش ماهی چین و نروژ تولید شده اند بشدت آلوده اند. سعی کنید ماهیهایی که به صورت آزاد صید شده اند و در شرایط سالم نگهداری شده اند مصرف کنید.