وزیر راه و شهرسازی فساد در بخش مهندسی را ناشی از لوث مسوولیت‌ها در زمینه مدیریت شهری دانست و گفت: با انجام تغییرات بنیادین در نظام مهندسی باید با این فساد مقابله شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها افزود: فساد در حوزه مهندسی مانع شکل‌گیری بنگاه مهندسی شده است.

وی ادامه داد: فساد از آنجا شروع می‌شود که مسوولیت‌ها لوث شده و افراد در یک فضای ابری به فعالیت و فساد بپردازند. اولین بحثی که در حوزه مهندسی به دنبال آنیم این است که مشخص شود مسوولیت کنترل ساختمان با چه کسی است؟

آخوندی گفت: با اصلاح قانون نظام مهندسی، بخش ساخت و ساز و شهرسازی از نظر مهندسی متحول می شود.

وی رویکرد جدید وزارتخانه را برنامه‌ محوری دانست و ادامه داد: اکنون اجرای پروژه‌ها به سازمان‌های تخصصی محول شده و وزارتخانه به مرکز برنامه‌ریزی در حوزه حمل و نقل، شهرسازی و مسکن تبدیل شده است. در بحث برنامه‌ریزی اهدافی چون افزایش کارایی، نحوه برنامه‌ریزی شهری، رگولاتوری، ایمنی، حفظ حقوق شهروندی، بازآفرینی شهری، حمل و نقل حومه‌ای در دستور کار قرار دارد.

آخوندی از مدیران اداره های کل راه و شهرسازی در استان‌ها خواست به تحولات شهری و حمل و نقلی، یعنی امکان حرکت و کیفیت زندگی در شهر حساس باشند. همچنین خارج کردن انبارها و باراندازها و مراکز لجستیکی از درون شهر را پیگیری کنند.

وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت شفافیت انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی در کشور تاکید کرد و گفت: کسانی که در حوزه نظام مهندسی تضاد منافع دارند، نباید وارد این انتخابات شوند.

اوایل مهرماه انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی کشور در 31 استان برگزار می شود.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    1 0
    باید سرمایه ها از مسکن خارج بشه تا فساد هم از مسکن خارج بشه