شهردار اردبیل از افزایش سرعت عملیات اجرایی ابَر پروژه پل قدس با مساعد شدن هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان در جریان بازدید میدانی اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی در دست اقدام شهرداری اردبیل در نشستی در محل کارگاه پروژه پل قدس با اعلام این خبر در سخنانی با قدردانی از حضور اعضای شورای شهر در این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهرداری به ویژه پل قدس ارائه کرد.

وی پیگیری جدی مجموعه شهرداری اردبیل در ارتباط با پروژه های عمرانی مهم شهری را یادآوری کرد و گفت: تقاطع غیرهمسطح قدس یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان است که در این بازدید آخرین وضعیت پروژه مورد بررسی قرار می گیرد.

لطف‌اللهیان مساعد شدن شرایط جوی برای کار در دوماه اخیر را خاطرنشان کرد و افزود: به رغم کاهش قدرت مالی و مشکلات عدیده‌ای که در زمینه درآمد شهرداری وجود دارد، تلاش می کنیم طرح بزرگ پل قدس به موقع به اتمام برسد.

این فعال بودن بخشی از کارگاه پروژه پل قدس در اردبیل و بخش تولید قطعات فلزی در استان تهران را یادآور شد و گفت: با توجه به مساعدت هوا در ماه اخیر سرعت اجرای پل قدس هم بیشتر شده و عملیات هایی نظیر خاکی و فولادی در اردبیل هم اکنون در حال انجام است.

یک کیلومتر طول محور اصلی پل قدس/ رفع ۹۹ درصد معارضات

شهردار اردبیل با اذعان به اینکه طول محور اصلی پل قدس حدود یک کیلومتر بوده و پایه های اصلی در حال اجراست، افزود: در حال حاضر در فاز دوم پروژه که شامل همین محور است، بیشترین فعالیت را در دست اجرا داریم.لطف‌اللهیان اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز حدود ۹۹ درصد از معارضات تاسیساتی و ملکی واقع در محدوده پروژه پل قدس مرتفع شده است و تنها بخش کوچکی مربوط به فیبر نوری باقیمانده که آن هم بزودی مرتفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فاز یک پروژه پل قدس که شامل میدان بیضی شکل است به اتمام رسیده و این فاز صرفا ۶۰ درصد از مشکلات ترافیکی این تقاطع را مرتفع کرده است.

شهردار اردبیل افزود: حدود ۸۰ درصد از پایه های بتنی محور اصلی بتن ریزی شده است که این فاز دو را شامل می شود و فاز مربوطه از سه پارت تشکیل شده است.

به گفته لطف‌اللهیان فاز سوم پروژه پل قدس که مشتمل بر لوپ‌ها است در مرحله فنداسیون و بتن ریزی پایه ها بوده و قطعات فلزی آن هم در کارگاه تهران تولید می شود.

پل قدس در ردیف پروژه های بزرگ کشور

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پروژه پل قدس با توجه به حجم کار و وسعت پروژه جزو تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگ در کشور محسوب می شود.

وی افزود: کل پروژه تقاطع پل قدس نزدیک ۸۰۰ قطعه تیر فلزی نیاز دارد که این تیرها در تهران تولید می شود و تاکنون حدود ۷۰ قطعه به اردبیل وارد شده و ۲۰۲ قطعه نیز در حال تولید است.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه برای ساخت این ۸۰۰ قطعه حدود ۳ هزار تن ورق لازم است، افزود: برای حدود یک کیلومتر عرشه پل قدس کل قالب بندی ها تا امروز آماده است و کل اسکافلدها که مورد نیاز بوده از تهران رسیده و در محل پروژه تخلیه شده است.

این مسوول یادآوری کرد: یک نکته مهم این است که در شرایط معمولی جهت اسکافلدبندی بایستی خیابان های منتهی به تقاطع را می بستیم، اما با تدابیر اندیشیده شده و خریداری سازه نگهبان ویژه از کشور آلمان، کار مسدودسازی خیابان امام انجام نخواهد گرفت.

شهردار اردبیل با بیان اینکه مشاور طرح اجرای زیرگذر در خیابان امام در طول این پروژه برای آینده پیش بینی کرده است اضافه کرد: با طراحی ویژه که صورت گرفته زمینه این کار و شمع‌کوبی نیز برای آینده فراهم شده است.

لطف‌اللهیان تاکید کرد: پروژه پل قدس هیچ‌گاه به صورت صد در صد متوقف نبوده و هم اکنون نیز با سرعت مناسبی پیش می رود و اگر تامین منابع مالی به موقع انجام گیرد، می توانیم سرعت اجرای طرح را از وضعیت فعلی نیز بیشتر کرده و در برنامه ای منسجم کار را به اتمام برسانیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =